Література класицизму

1. Занотуйте в зошит визначення

Класици́зм (від лат. classicus — зразковий) — напрям в європейському мистецтві, який уперше заявив про себе в італійській культурі XVI ст. Найбільшого розквіту досягає у Франції (XVII ст.).

2. Перегляньте фото, спробуйте уявити, до чого прагнули митці класицизму у своїй творчості


Приклади класицизму в архітектурі

Східний фасад Лувру


Палац Потоцьких


Спасо-Преображенський кафедральний собор


3. Ознайомтеся із теоретичним матеріалом

Для класицизму характерна орієнтація на античну літературу, яка проголошувалася ідеальною, класичною, гідною наслідування. Теоретичним підґрунтям класицизму була антична теорія поетики і насамперед «Поетика» Арістотеля (твір, у якому йдеться про про сенс і сутність мистецтва, специфіку художньої літератури, значущість трагедії її головного героя, залежність письменника від смаків і запитів читача; також Арістотель перший, хто обґрунтував поділ літератури на три роди: епос, лірику та драму).

Класицизм прагнув протиставити загальному відчуттю хаосу буття впорядкованість мистецтва. У нормах і правилах естетичної творчості класицисти бачили засіб подолання суперечностей дійсності. Усі жанри підпорядковувалися визначеним правилам, особливо суворим для драматичних жанрів. Представниками класицизму були насамперед французькі письменники, серед них відомий драматург Жан-Батист Мольєр, байкар Жан де Лафонтен.

4. Занотуйте у зошит основні риси класицизму

Визначальні риси класицизму:

 - раціоналізм (прагнення будувати художні твори на засадах розуму, ігнорування особистих почуттів);

 - наслідування зразків античного мистецтва;

 - нормативність, встановлення вічних та непорушних правил і законів (для драматургії — це закон трьох єдностей (єдність дії — п'єса має охоплювати єдиний драматичний кон­флікт; єдність місця — дія має зосереджуватися лише на сцені й не виноситися за основний простір; єдність часу — розгортання подій у п’єсах має відбуватися впродовж нетривалого часу — не більше однієї доби.);

 - обов'язкове дотримання канонічних правил написання творів (зображення героя тільки при виконанні державного обов'язку, різкий поділ дійових осіб на позитивних та негативних, суворе дотримання пропорційності всіх частин твору, стрункість композиції тощо);

 - аристократизм, орієнтування на вимоги, смаки вищої суспільної верстви;

 - поділ жанрів на «серйозні», «високі» (трагедія, епопея, роман, елегія, ідилія) та «низькі», «розважальні» (травестійна поема (один із різновидів бурлескної, гумористичної або сатиричної поезії, у якому твір серйозного або й героїчного змісту та відповідної форми переробляється, «перелицьовується» у твір комічного характеру з використанням панібратських, жаргонних зворотів), комедія, байка, епіграма).

5. Підсумуйте вивчене, переглянувши відео:


6. Домашнє завдання
Ознайомтесь із статтею підручника с. 243-245


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.