Прислівник. Повторення.

 1. Повторення теорії

1. Яка частина мови називається прислівником?

2. З якою частиною мови прислівник найчастіше утворює свловосполучення?

3. Яку синтаксису роль виконує прислівник?

4. Які є розряди прислівників за значенням?

5. Назвіть розряди прислівників. Практично. Бігом, цілком, вниз, завтра, згарячу, напоказ, мало, тут, звідти, довіку, наперекір.


6. Які ступені порівняння є у прислівників? Як вони утворюються?

7. Як пишуться прислівникові сполуки?

8. Як пишуться прислівники з НЕ і НІ?


9. Коли в прислівниках пишеться Н, коли  НН? Треба запам'ятати: зрання, спросоння, попідтинню, навмання, попідвіконню, востаннє.

2. Виконання вправ

1. Фразеологія. Замініть фразеологізми одним словом. Складіть з ними речення. 

Як сніг на голову. Ні знобить ні гріє. Мороз поза шкірою. Знати, де раки зимують. Битися як риба об лід. Ні холодно ні жарко.

2. Вставте прислівники з довідки в речення. Визначте їх розояд.

… пухнастого інею на деревах – до вражаю зернових.

Якщо … - хліба буде вдосталь.

… йде сніг – на вражай гречки.

Сніг… рипить під ногами – на мороз.

Бути холодній зимі, якщо… відлітають птахи.

Довідка: багато,похмуро , удень, сильно, зимою, дружно

3. Словниковий диктант

Вниз, напам’ять, взимку, здавна, надворі, голіруч, мимохідь, скільки-небудь, казна-коли, хтозна-де, будь-як, по-перше, по-нашому, по-українські, тишком-нишком, ледве-ледве, як-не-як; пліч-о-пліч, де-не-де, в цілому, в основному, до побачення, без кінця, на льоту, раз у раз, рік у рік, час від часу, з дня на день, кінець кінцем.

4. Складіть речення зі словосполученнями. Вкажіть, у яких з них вжиті прислівники.

Одягнений (по) зимовому – (по) зимовому лісі; вивчити (на) пам'ять – скаржитися (на) пам'ять; зроблено (по) нашому – (по) нашому місту; (по) перше, заспокойся – (по) перше березня.

5. Запишіть речення. поясніть правопис прислівників

1. Хоч (не рано) почали, та багато утяли. Окремо, бо є протиставлення. Про людей працьовитих. 2. Язик сяк так, а ділом (ні) як. Разом. Про людей, які свої слова не підтверджують ділом. 3. (Не) важко втратити – тяжко зробити. Разом, бо можна замінити синонімом. Прислів’я навчає бути ощадливим, цінувати власну працю і працю інших людей. 4. (Ні) сюди Микита, (ні) туди Микита. Окремо, повторна частка ні. Не годиться ні до яких справ, ні на що не здатний. 5. Із (не) хотя з’їв вовк порося. Разом, бо без не не вживається. Про людей, які на словах добрі, а вчиняють зле. 6. Вчитися (ні) коли (не) пізно. Ніколи –разом, не пізно – окремо. Підкреслює роль освіти, навчання в житті людини.

3. Домашнє завдання.


Перегляньте відео


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.