Бароко
Великого значення в цей час набули церемоніали, етикет, ушляхетнення способу життя й зовнішнього вигляду людини. Ці постулати знайшли своє відображення в мистецтві.
Батьківщиною бароко вважається Італія та її такі визначні мистецькі центри, як Рим, Мантуя, Венеція і Флоренція, де зберігаються перші зразки бароко в архітектурі, скульптурі, живописі.
Засновником бароко в Італії вважають Мікеланджело Буонарроті.
Загальні риси
Культура та література бароко позначена прагненням вразити читача пишним оздобленням твору, відтворенням постійного руху, пишності, алегоризмом, різкими контрастами, тенденцією життєствердного сприйняття дійсності, вираженням просвітницької тематики.
Герой барокового твору - здебільшого яскрава особистість із розвиненими вольовим і ще більш розвиненим раціональним началом, художньо обдарований і досить шляхетний у своїх вчинках.
Алего́рія (дав.-гр. - іносказання) або притча — спосіб двопланового художнього зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб, явищ і предметів під конкретними художніми образами з відповідними асоціаціями і характерними ознаками приховуваного. Алегоричні образи переважно є втіленням абстрактних понять, які завжди можна розкрити аналітично. Наприклад, лев - влада, сила; лисиця - хитрість; вовк - підступність.
Дії романів часто переносяться у вигаданий світ античності, у Давню Грецію, палацові кавалери та дами постають у вигляді пастухів; використовується пастораль. В поезії розквітли складні метафори.
Пастораль (фр. — «пастуший») — жанр у літературі, образотворчому мистецтві, театрі, музиці і балеті, сюжет якого пов'язаний з ідеалізованим зображенням сільського життя. Був популярний в 17—18 столітті в Італії та Франції.
Бароко Заходу породило в сфері роману видатних представників — Ганс Гріммельсгаузен (роман «Сімпліціссимус»), у сфері драми — Педро Кальдерон (Іспанія).
Коментарі
Дописати коментар