Конкурс ім.П.Яцика

 1. Приклади творів
1.1. Напишіть твір-пораду однолітку (до 1,5 сторінки), взявши за основу афоризм Г. Сковороди «Щастя твоє в тобі самому: пізнавши себе, пізнаєш усе, а не пізнаєш себе, ходитимеш у темряві…»

1.2. Який вид спорту тобі подобається найбільше? Напиши про це  замітку  у шкільну газету.       Уведи в текст не менше 10 спортивних термінів.

2. Практичні завдання

2.1. Поширте речення дієприкметниковим, дієприслівниковим зворотами, однорідними обставинами, вставним словом. На місці крапок впишіть епітети.

Підкресліть відповідними членами речення звороти. Дієприкметниковим зворотом називають дієприкметник разом із залежними від нього словами. Дієприкметниковий зворот у реченні завжди виконує роль поширеного означення. Наприклад, Море мовчало зовсім, приспане тихою ласкою ночі.

Дієприкметниковий зворот може стояти як перед означуваним словом (препозиція), так і після нього (постопозиція). Від цього залежить вживання при ньому розділових знаків. Якщо дієприкметниковий зворот стоїть після означуваного слова (іменника), то цей зворот на письмі виділяють комою (або комами), а в усному мовленні — паузою та інтонацією: Безмежний степ, укритий снігом, спав (М. Старицький). Дієприкметниковий зворот, що стоїть перед означуваним словом, комами зазвичай не виділяють: Край моря сонце золотить укриті лісом гори (Н. Забіла). 

Дієприкметниковий зворот у реченні може стояти не безпосередньо після пояснюваного слова, а бути відділеним від нього іншими членами речення. У такому разі його відокремлюють комами: Ходить хмара  над березами, блискавками підперезана (В. Кочевський).

Дієприслівниковий зворот — дієприслівник разом із залежними від нього словами. 

Відлітаючи у вирій, курличуть у синьому небі журавлі.
У реченні дієприслівниковий зворот завжди є обставиною.
 
На письмі дієприслівниковий зворот завжди виділяють комою або комами незалежно від його місця в реченні:
Дністер тече, розштовхуючи гори.
Дністер, розштовхуючи гори, тече.
Розштовхуючи гори, Дністер тече.

… ліс дрімає.   Непорушно стоять …. дерева. Тихо навкруги, мертво. Лиш де-не-де прокинеться … пташка. А з … небом вже щось діється.  Стрепенувся ліс, заграв. Зашепотіли … листочки.

2.2. Запишіть слова, знімаючи скісну риску.


По/перше, до/вподоби, у/друге, по/двоє, усього/на/всього, сам/на/сам, у/ночі, віч/на/віч, кінець/кінцем, у/нічию, будь/ласка, на/добраніч.

2.3. Яке зі слів може назвати й особу, і предмет? Склади  із ним  2 складносурядні речення.                                                                   

А) працівник

Б) провідник

В) залицяльник

Г) невільник

Д) рятувальник                


2.4. Прочитайте українські прислів’я, запишіть їх, використавши хлопчачі    імена.                                                                                                                                             

Сидить Семен під кручею, ловить раки онучею.

Якби Хомі гроші, був би і він хороший.

На бідного Макара всі шишки летять.

Який Сава, така й слава.

Без нашого Гриця вода не освятиться.

2.5. Доберіть українські синоніми до слів іншомовного походження       

Транспортувати –

Вербальний –  

Фантом –

Федерація –  

Фамільярний  – панібратський

6. Відредагуйте                                                                                            

Приємного апетиту –  

Свіжий творог –  

Із-за нехватки (брак!!) досвіду –  

Зробити наступним (таким!!) чином –  

Халатне відношення (недбале ставлення!!) до роботи –  

Приймати участь - 

Музичний слух - 


Екзаменаційний білет


Запитати питання (поставити запитання!!) - 
Смачні блюда - 
Військовий одяг 

  


                                                                                      

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.