Конкурс ім.Т.Шевченка

 Варіянти творчих робіт:


1. У «Щоденнику» Тарас Шевченко писав: «О, моя бідна, моя прекрасна батьківщино! Чи скоро я буду дихати твоїм живущим, солодким повітрям?». Відірваний від отчої землі поет невимовно тужив за нею.

Напишіть твір-роздум про Україну як благословенний край митця.

У тексті використайте й підкресліть однорідні підмети та присудки.

Уведіть у текст риторичне запитання (підкресліть його в тексті). Використайте цитати (не менше 2) із творів Т. Шевченка.

 

2. Віра Науменко писала: "Хто у світі знає Україну – той любить Тараса Шевченка, хто любить Тараса Шевченка – той знає Україну".

 У формі висловлювання доведіть або спростуйте цей вислів (обсяг – до 1,5 сторінки).

 

3. Укладіть образок (уявну картинку) "На розпутті кобзар сидить та на кобзі грає".

Твір-образок - невеликий художній твір (перев. прозовий), побудований на матеріалі якогось конкретного життєвого факту чи події

 

4. Напишіть твір-мініатюру (обсяг: 0,5 – 1 сторінка) за темою «Відтворення героїчної і трагічної історії України в народних піснях і думах», використавши як епіграф запропоновані нижче слова Тараса Шевченка:

Було колись в Україні –

Ревіли гармати;

Було колись – запорожці

Вміли панувати.

 

5. На основі творів Т.Г.Шевченка, вивчених у 8 класі, напишіть твір-роздум «Доле, де ти?..», проаналізувавши особисті й громадянські мотиви лірики Т.Г.Шевченка(1,5 – 2 ст.)     

 

6. Напишіть твір-акварель «Лягло сонце за горою, зірки засіяли…» (Т. Шевченко).      

 

Варіянти теоретичних завдань:

1. Назвіть твори Т. Г.Шевченка, з яких подано уривки.

 

 1. Неначе сонце засіяло,

 Неначе все на світі стало

 Моє… лани, гаї, сади!...

 І ми, жартуючи, погнали

 Чужі ягнята до води.

 

 2. По діброві вітер виє,

 Гуляє по полю,

 Край дороги гне тополю

 До самого долу.

 

 3. І мене в сім’ї великій,

 В сім’ї вольній, новій,

 Не забудьте пом’янути

 Незлим тихим словом.

 

 4. Сидить козак на тім боці, –

 Грає синє море.

 Думав, доля зустрінеться, –

 Спіткнулося горе.

 

 5. На розпутті кобзар сидить

 Та на кобзі грає;

 Кругом хлопці та дівчата –

 Як мак процвітає.

 

2. Дайте відповіді на запитання.

 1. Хто з талановитих земляків Т.Г.Шевченка щиро клопотався за викуп письменника?

 2. Якого року Т. Г.Шевченко закінчив Академію мистецтв?

 3. Скільки та які саме твори ввійшли до першого видання "Кобзаря"?

4. Якою поезією відкривався «Кобзар» Т.Шевченка 1840 року? Напишіть, що ви знаєте про цей твір?

5. Назвіть попередню назву Тарасової гори. 1 б.

6.   Назвіть твір, яким відкривається перше видання «Кобзаря». 1 б.

7. Назва якого твору Т.Г. Шевченка складається з числівника та іменника? 1 б.

8. Назвіть відомі вам балади Т. Шевченка. 1 б.

9. Про кого згадував Т. Шевченко в одному зі своїх листів: «Цей перший деспот, на якого я наткнувся в моєму житті, викликав у мене на все життя глибоку огиду й презирство до всякого насильства однієї людини над другою»? 1 б.

10. Назвіть кобзаря, якому Т. Шевченко надіслав збірку «Кобзар» з дарчим надписом. 

 

3. Поміркуйте, чому у вірші Т.Г. Шевченка «Заповіт» немає жодного знака оклику. Поясніть вживання крапок (…) у середині речень. Закінчіть свої міркування аргументованою відповіддю на запитання «Чи виконали українці заповіт Великого Тараса?».

Як умру, то поховайте

Мене на могилі

Серед степу широкого

На Вкраїні милій,

Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий.

Як понесе з України

У синєє море

Кров ворожу…отойді я

І лани і гори –

Все покину, і полину

До самого Бога

Молитися… а до того

Я не знаю Бога.

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою злою кров’ю

Волю окропіте.

І мене в сем’ї великій,

В сем’ї вольній, новій,

Не забудьте пом’ янути

Незлим тихим словом.


Для повторення:

Т.Шевченко "За сонцем хмаронька встає", "Садок вишневий коло хати", Думка ("Тече вода в синє море"), "Іван Підкова", "Мені тринадцятий минало", "Тополя", "Як умру, то поховайте", "Думи мої, думи мої", "Ой три шляхи широкії", "Мені однаково, чи буду"

"Зажурилась Україна", "Та, ой, як крикнув же козак Сірко", "Ой, Морозе, Морозенку", "Максим козак Залізняк", "Чи не той то Хміль", "За Сибіром сонце сходить", "Маруся Богуславка"



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.