8 клас, зарубіжна література. Вступ. Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес.

1. З теорії літератури. Повторення.


Жанри літератури
Епос
Лірика
Драма
Роман
Вірш
Трагедія
Повість
Елегія
Драма
Оповідання
Ода
Комедія
Новела
Медитація
Трагікомедія
Гімн
Мелодрама

Ідилія
Драма-феєрія

Пісня
Водевіль

Епіграма



Тематичний спектр лірики: філософська, громадянська, пейзажна, інтимна.

Об’єднані жанри: поема, роман у віршах, вірші у прозі, байка, балада, дума (поєднують лірику та епос); драматична поема (поєднує лірику, епос та драму).

2. Міні-лекція "Етапи розвитку світової літератури"
1. Міфологія, усна народна творчість
2. Антична література (VIII ст. до н. е. - V ст. н. е.)
3. Література доби Середньовіччя (V-XV ст.)
4. Література доби Відродження (XV-XVII ст.)
5. Література XVII ст.: бароко і класицизм
6. Література доби Просвітництва (кінець XVII - XVIII ст.): просвітницький реалізм, просвітницький класицизм, сентименталізм, рококо
7. Література XIX ст.: романтизм і реалізм
8. Література кінця XIX - другої половини XX ст.: модернізм (паралельно розвиваються інші напрями — реалізм, романтизм)
9. Література останньої третини XX - початку XXI ст.: постмодернізм, розвиток інших напрямів

3. Практична робота. Опрацюйте матеріал підручника та випишіть визначення терміну культура, поясніть як ви розумієте це поняття, поміркуйте над запитаннями:
1. Поясніть, у чому, на ваш погляд, різниця між національною та світовою культурами. 
2. Яку людину називають культурною? Чи змінюються критерії поняття «культурна людина» з плином часу? Що таке соціалізація особистості?
(Це прилучення особистості до системи цінностей та норм, що прийняті в культурі.)
3. Яка роль мистецтва у нашому житті?
4. Які види мистецтва ви знаєте?
5. Що допомагає нам сприймати твір мистецтва? Літературний художній твір?
6. Чому ми любимо мистецтво? Художню літературу?
7. Що корисного нам дає сприйняття художнього твору?
8. Який рід літератури на вашу думку є найбільш особистим?
9. Чи тотожні поняття "культура" та "література"? 
10. Чи можна все написане вважати мистецтвом слова? Чому? 
 
 Культура - інтелектуальна й художня діяльність людей та її результати. Поняття «культура» об’єднує в собі науку, освіту, мистецтво, технології, мораль, світогляд та уклад життя.  

Мистецтво - відтворення дійсності через художні образи Впливає на душу й розум людини 
 
 Художня література - мистецтво слова. Інші види мистецтва: музика, живопис, скульптура, архітектура, танець, декоративно-прикладне мистецтво, садово-паркове мистецтво, кінематограф, мультиплікація, анімація, спів тощо) 
 
Читацька уява + емоційне переживання + розуміння 
Емоційне переживання + естетична насолода 
Художня література формує світогляд людини та її естетичні смаки (за різних культурних епох вони є різними) 
Формують естетичні смаки та відображають вже сформовані  

4. Літературні цікавинки
Жорж Сіменон говорив: "Починаєш палити, щоб довести, що ти мужчина. Потім намагаєшся кинути палити, щоб довести, що ти мужчина".
Тож нехай наші уявлення про культуру, місце людини у світі та цінності будуть справжніми й не залежатимуть від швидкоплинних та примарних уявлень, адже справжні цінності - це те, що робить нас людьми з великої літери, те, що допомагає нам будувати суспільство, у якому хочеться жити.
 
5. Домашнє завдання:
1. Доберіть приклади до таблиці "Роди літератури" з творів світової літератури, які ви прочитали в попередніх класах.
2. Прочитайте статтю підручника с.7-9; підготуйтеся до усного опитування. 
3. Закріпіть тему уроку, опрацювавши матеріал конспекту.
4. Літературна загадка:
Гомер в "Іліаді" писав: "Гнів оспівай, богине, Ахілла, сина Пелея. Пагубний гнів, що лиха багато ахеям (грекам) накоїв". А скільки часу тривав гнів Ахілла?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.