7 клас, мова. Повторення.
1. Повторення. Числівник. Розряди числівників за значенням. Розряди числівників за будовою. Правопис числівників разом та окремо.
Вправа 3. Перепишіть, розкриваючи дужки.
(Ні)хто, ні(в)кого, де(з)чим, кимо(сь), чий(небудь), будь(з)чим, будь(до)кого, (будь)кого, хтозна(з)ким, хтозна(до)чого, (хтозна)чий, хтозна(від)чого, казна(з)чим, (аби)хто, аби(з)чим, (аби)чий, чим(небудь), (аби)якого, який(небудь), (аби)що, аби(до)чого, (де)хто, (де)який, (де)чим, де(з)ким, (де)котрий, (де)яким, (де)кого, ні(до)кого, ні(з)ким, ні(з)яким, (ні)кого, (ні)чим, (ні)скільки, ні(з)чим, ні(за)ким, (будь)хто.
5. Повторення. Морфеміка. Словотвір. Частини мови. Члени речення.
6. Виконання вправ.
Вправа 4. Запишіть речення. Укажіть слова, утворені префіксальним способом, позначивши словотворчі префікси. Підкресліть члени речення. Визначте частини мови.
1. Все не відквітне, доки я живу. 2. Щось призабудеться. 3. Тут сонце щойно гляне - й задощить.
Вправа 5. Виконайте розбір поданих слів за будовою. Визначте, яким способом вони утворені?
Бездушний, посильний (від слова "сильний"), нещасний, наплічник, підвіконня, безрезультатний.
7. Домашнє завдання.
повторити правила, переглянувши теоретичний матеріал уроку.
2. Виконання вправ.
Вправа 1. Запишіть цифри словами. Від поданих кількісних числівників утворіть порядкові.
1, 2, 3, 12, 92, 80, 1941, 2 000, 25 000, 1 000 000.
3. Повторення. Займенник. Групи займенників за значенням. Правопис неозначених та заперечних займенників.
4. Виконання вправ.
Вправа 2. Перепишіть текст, розкриваючи дужки. Числівники - запишіть словами. Знайдіть в тексті займенники. Визначте їх групу за значенням. Дайте відповідь на запитання: яка різниця між мовою та мовленням? У якому реченні автор використовує однорідні члени речення? Назвіть їх.
Діти засвоюють (мова, мовлення) з раннього дитинства. У 5-6 років дитина використовує у (свій) (мова, мовлення) близько 3 000 слів. Доросла людина у (свій) (мова, мовлення) використовує менш як десяту частину слів, що є у словниках. Серед них слова привітання, прощання, подяки, знайомства, привітання, побажання, вибачення, прохання, заспокоєння, співчуття, компліменту, схвалення, привертання уваги і багато інших.
Вправа 3. Перепишіть, розкриваючи дужки.
(Ні)хто, ні(в)кого, де(з)чим, кимо(сь), чий(небудь), будь(з)чим, будь(до)кого, (будь)кого, хтозна(з)ким, хтозна(до)чого, (хтозна)чий, хтозна(від)чого, казна(з)чим, (аби)хто, аби(з)чим, (аби)чий, чим(небудь), (аби)якого, який(небудь), (аби)що, аби(до)чого, (де)хто, (де)який, (де)чим, де(з)ким, (де)котрий, (де)яким, (де)кого, ні(до)кого, ні(з)ким, ні(з)яким, (ні)кого, (ні)чим, (ні)скільки, ні(з)чим, ні(за)ким, (будь)хто.
5. Повторення. Морфеміка. Словотвір. Частини мови. Члени речення.
6. Виконання вправ.
Вправа 4. Запишіть речення. Укажіть слова, утворені префіксальним способом, позначивши словотворчі префікси. Підкресліть члени речення. Визначте частини мови.
1. Все не відквітне, доки я живу. 2. Щось призабудеться. 3. Тут сонце щойно гляне - й задощить.
Вправа 5. Виконайте розбір поданих слів за будовою. Визначте, яким способом вони утворені?
Бездушний, посильний (від слова "сильний"), нещасний, наплічник, підвіконня, безрезультатний.
7. Домашнє завдання.
повторити правила, переглянувши теоретичний матеріал уроку.
Коментарі
Дописати коментар