В інших прикметниках, утворених від іменників додаванням суфіксів -ен-, -ин-, -ан-, -ян-, пишемо -Н-: журавлиний (від журавель), гречаний, скляний, буквений.
Характеристика героїв Спільні риси: Іван Рева та Павло Завгородній — друзі-п’ятикласники. Пригода — невід’ємна частина життя хлопців. Риси характеру: а) доброта і чуйність; б) справедливість; в) винахідливість: г) гумористи, бешкетники, здатні на вигадку; д) зневажливо ставляться до навчання. Ява Рень Ява - так він сам себе так назвав, коли йому було лише півтора роки, бо не зміг вимовити своє ім'я повністю. У Івана руде скуйовджене волосся, а обличчя хлопця рясно вкрите веснянками. Зазвичай саме він є ініціатором різноманітних вигадок. "Гарна людина... Той самий, що заблукав у кукурудзі й вивісив дідові підштанники на телевізійній антені" " Стрекоче, як з кулемета , думки ледве встигають за його словами, а інколи якась думка й не дожене, і летить слово з уст... таким собі легким метеликом без жодного змісту" "Любить морозиво і якось вмаламурив за один раз вісім порцій" Але хлопець здатний не тільки на бешкет: коли він провалив екзамени, то влітку с...
Вправа 1 Прочитайте уривки. Визначте стилі мовлення. Випишіть форми слова "мова". Доберіть спільнокореневі слова до слова "мова" 1. Земля українська стародавня, така ж давня і наша мова. Учені довели, що вік нашої мови – 7 тисяч років. З покоління в покоління, в часи розквіту та падіння передавали нам предки цей скарб. Народ плекав рідну мову у піснях, легендах, переказах і передавав від роду до роду, щоб не загинула. 2. Мова— система звукових і графічних знаків, що виникла на певному рівні розвитку людства, розвивається і має соціальне призначення; правила мови нормалізують використання знаків та їх функціонування як засобів людського спілкування. Мова — це найважливіший засіб спілкування і пізнання. Вправа 2 Запишіть, виправивши помилки. Нехворощ, негода, неук, неволя, недотепа; неволя, а тюрма; не від, не міч. Вправа 3 Запишіть, розкриваючи дужки Це може здатися (не)правдою. В Америці люди чують стогін скель. Мандрівники вважали, що там оселилися душі (не)біжчи...
Книги - кораблі думки, що мандрують хвилями часу і бережно несуть свій дорогоцінний вантаж від покоління до покоління. Френсіс Бекон, англійський філософ. 1. Опрацювання домашнього завдання. Опитування. 1. Назвіть роди літератури та їх особливості. 2. Наведіть приклади жанрів різних родів літератури. Назвіть жанри, що знаходяться на межі родів літератури. 3. Розтлумачте специфіку тем поетичних творів: громадянська лірика, філософська лірика, пейзажна лірика, інтимна лірика. Якщо можете, наведіть приклади. 4. З чого почала розвиватися література як мистецтво слова? Які етапи розвитку ви можете назвати? Розтлумачте поняття "античність". 5. Як ви вважаєте, чи література може існувати поза історичним контекстом? Чи однакові літератури різних народів однієї й тої самої епохи? Чому? Що таке літературний процес? 2. Практична робота. Робота із таблицею. Повторення. Пригадайте твори, вивчені за минулий рік. Розподіліть їх в таблиці за родами літератури,...
Коментарі
Дописати коментар