7 клас, українська мова. Повторення. Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях. Вивчені частини мови.

Вправа 1. Прочитайте речення. Складіть до них схеми
1. Люби, українець, свободу люби! 
2. Покажемо світу, що ми не раби
3. Здається, зорі України пропливають над моїм розчиненим вікном
4. Земля України, і небо, і люди - усе мені рідне

Вправа 2. Прочитайте афоризми*. Що їх об'єднує?

*Афори́зм — короткий, дуже влучний, авторський вислів, що виражає думку у легкій для запам'ятовування формі, яка згодом неодноразово відтворюється іншими людьми. 

1. Слова - це крила ластівки, вона їх не почуває, але без них не може злетіти.
2. Кожне слово - це ніби діамантова намистинка на величезному разку нашої пребагатої мови. 
3. Слово - зброя. Як усяку зброю, його треба чистити й доглядати.

Вправа 3. Прочитайте. Визначте частини мови. Доберіть заголовок до тексту. Він відбиває тему чи ідею? Яким настроєм пройнята поезія? Назвіть художні засоби, використані у тексті. 

Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні в синій тишині.
По садах пустинних їде гордовито
осінь жовтокоса на баскім коні.

В далечінь холодну без жалю за літом
синьоока осінь їде навмання.
В'яне все навколо, де пройдуть копита,
золоті копита чорного коня.

Облітають квіти, обриває вітер
пелюстки печальні й розкида кругом.
Скрізь якась покора в тишині розлита,
і берізка гола мерзне за вікном.




Вправа 4. Прочитайте текст. Завершіть його (3-4 речення)

    Краса природи України — в чому вона?
    Для кожної людини, яка щиро любить рідну землю, її природа — найчарівніша у світі. Та мені здається, що немає нічого прекраснішого за українські краєвиди. Яке серце не сповниться радістю, доторкнувшись до краси України? Яка душа не озветься трепетною й щирою любов'ю до неї?

Вправа 5. Відновіть фразеологізми. Поясніть їхнє значення. Визначте розряд числівників за значенням.  
1. ... смертям не бувати. 
2. ... вода на киселі.
3. ... мішків гречаної вовни.
4. ... півні.
5. ... п'ятниць на тиждень.

Вправа 6. Спишіть речення, роозкриваючи дужки. Перебудуйте їх так, щоби частку НЕ треба було писати в інший спосіб.
1. (Не)широка річка, а глибока. 2. (Не)дорога книжка, а дешева. 3. (Не)вибаглива дівчина. 4. (Не)чесна людина. 5. (Не)правдива історія. 

Вправа 7. Прочитайте текст. Визначте його тему та ідею. Запишіть відредаговані речення. Випишіть займенники, визначте їхній розряд за значенням.
    Любити шанувати й оберігати рідну природу вчить й класична література. Григорій Сковорода наголошував, що природа є зразком до цільності*. Як приклад він наводив бджолу, називаючи її «гербом працовитості». А згадаємо нашого геніального Т. Г. Шевченко. Перебуваючи далеко від рідної землі, великий кобзар змальював безсмертні образи, що перейшли у символіку, — тополю, — калину, хрещатий барвінок. Гімн природі створила в Лісовій пісні Леся Українка.

ДОЦÍЛЬНІСТЬ – відповідність явища, процесу певній меті

Д.З.
Запишіть речення. Числівники звапишіть словами. Надпишіть над словами частини мови. Випишіть іменники та прикметники, визначте їхні рід, число, відмінки.
1. Весна — неначе карусель, на каруселі білі коні 
2. Яка важка у вічності хода! 
3. Як великою вже стала, я 7 плахт поначіпляла
4. За 20 кроків від хати росла груша

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.