Роберт Бернс "Моя любов - рожевий квіт". Генріх Гейне "Коли настав чудовий май"

Роберт Бернс

1. Сторінка із життя автора. Перегляньте відео та коротко законспектуйте біографію Роберта Бернса


Довідка. МАСОНСТВО, франкмасонство (франц. franc-maonnerie, вільний каменяр) – релігійно-етичний рух у багатьох країнах світу, що ставить за мету моральне самовдосконалення та об'єднання людства в релігійному братерському союзі. Масонські ложі спочатку були ложами (цехами) будівельників, що займались будівництвом храмів.

2. Нагадайте собі, що таке рима та ознайомтеся з найбільш розповсюдженими способами римування. Виділене законспектуйте

Рима –співзвучність закінчень у віршованих рядках.  

Римування – це особливість розташування рим у віршованому творі.  

Рима буває:

-          чоловіча (наголос на останньому складі):

Старшні слова, коли вони мов/ча′ть...

-          жіноча (наголос на передостанньому складі):

Там тополі у полі на во′/лі...

-          дактилічна (наголос на третьому від кінця складі):

Там за горою місяць яс/не′/сень/кий...


Парне (суміжне): ААББ.

За водою за бистрою, А
Над землею, як сестрою, А
Дужа хвиля набігає, Б
Корінь явору ламає. Б

(Андрій Малишко)

Перехресне: АБАБ.

Я хочу на озеро Світязь, А
в туман таємничних лісів. Б
Воно мені виникло звідкись, А
у нього сто сот голосів. Б

(Ліна Костенко)

Кільцеве, охоплююче, оповите: АББА.

Це  ж  нею  дихав  і  сміявся  світ,  А
Це  ж  їй  молились  зграї  лебедині. Б  
Їй,  що  вродилась  у  прибрежній  піні Б  
І  що  міцніша  за  міцний  граніт А

(Максим Рильський)

Наскрізне, монорима, монорим — вірш, у якому всі рядки пов’язані однією римою: АААА…

Здається, часу і не гаю, А
а не встаю, не встигаю! А
Щодня себе перемагаю, А
від суєти застерігаю... А

(П. Тичина)

Білий вірш – вірш,у якому відсутнє римування, але зберігається чіткий ритм.

3. Прослухайте поезію Р.Бернса "Моя любов - рожевий квіт" українською та в оригіналі



                                                                  Генріх Гейне

4. Сторінка із життя автора. Перегляньте відео та коротко законспектуйте біографію Генріха Гейне. Стисло 
запишіть відомості по збірку "Книга пісень"


5. Прослухайте поезії Г.Гейне "Не знаю, що сталось зо мною", "Коли настав чудовий май"



Довідка. Лореляй — ім'я однієї із Дів Райну, які прекрасним співом заманювали мореплавців на скелі, як сирени у давньогрецькій мітології. 

6. Практична робота. Визначте спосіб римування поданих уривків: 

1. Моя любов — рожевий квіт
В весінньому саду,
Моя любов — веселий спів,
Що з ним я в світ іду.

2. Хто їде в негоду тим лісом густим?
То батько, спізнившись, і хлопець із ним.
Обнявши малого, в руках він держить,
Його пригортає, його він пестить.

3. У Англії колись був король Лір 
І панував собі на честь і славу, 
Мав повагу він, і в сусідів мир, 
І забезпечену державу.

4. Хто, в Новогрудськім мандруючи краї,
Прагне на все надивитись,
Хай у Плужинськім бору побуває,
Гляне на озеро Світязь.

5. Роняє ліс багряний свій убір, 
Сріблить мороз поля зів’ялі й голі, 
Прогляне день, неначе мимоволі, 
І падає за край окружних гір.

7. Вивчити поезію К.Симонова "Чуєш, ти чекай мене" 

Додаткові матеріали:

Дізнатися більше про те, хто такі масони:
https://rabarh.blogspot.com/2021/02/blog-post_1.html

Дізнатися більше про те, як правильно назвати пурпурові вітрила:
https://rabarh.blogspot.com/2021/02/blog-post_7.html

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.