5 ідей для розвитку креативного мислення

Регулярно грайте зі словами. Чудово описав такі вправи Едвард де Боно у книзі «Генератор креативних ідей»: вони побудовані на методі випадкових слів (знайти зайве слово серед випадкових або побудувати «місток» від одного слова до іншого тощо). Книга призначена для дорослих, але вправи легко можна адаптувати для дітей різного віку. Наприклад, візьміть випадковий предмет (слово) і запропонуйте дитині вигадати, як цей предмет можна використати не за призначенням.

"Два випадкових слова"
Візьміть будь-яку книгу або тлумачний словник. Навмання оберіть 2 слова: відкрийте будь-яку сторінку і не дивлячись ткніть пальцем. А тепер спробуйте знайти щось спільне між цими двома словами, зіставте їх, порівняйте, аналізуйте, шукайте взаємозв'язок. Ви можете придумати неймовірну, навіть божевільну історію, яка б пов'язувала ці два поняття.
Асоціації (5+5).
Хід вправи: Учасники уважно оглядають приміщення, у якому знаходяться. Далі обирають один із предметів, що привернув увагу. Будь-який, наприклад, склянку. Наступний крок – потрібно записати п'ять прикметників, що характеризують предмет. Тож склінка може бути: прозорою, улюбленою, імпортною, циліндричною і т.д. Далі трохи складніше: потрібно дібрати п'ять прикметників, що абсолютно не підходять склянці: мереживна, смажена, пухнаста, невидима тощо. Останній етап цієї вправи: учасники мають порівняти прикметники та обрати найбільш незвичайні варіанти.
Назва
Постарайтеся кожен раз, коли якийсь предмет вас зацікавив, придумати йому назву. Можна коротке або ж довге і розгорнуте. Мета — підібрати таку назву, від якої ви будете в захваті.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.