Контрольний тест за темою «Словосполучення. Речення. Головні члени речення»
І варіант
1. Головне слово виділено НЕПРАВИЛЬНО у
варіанті
А. танцювати вальс
Б. знання звичаїв
В. лист від брата
Г. дуже швидко
2. ПРАВИЛЬНО виділено головне слово у
варіанті
А. ішли співаючи
Б. мрія про щастя
В. берег моря
Г. прийшли ввечері
3. Дієслівним є словосполучення
А. читання
вголос
Б. виконаний ідеально
В. п’ятеро учнів
Г. зрада товариша
4. Іменниковим є словосполучення
А. допомога
сусідові
Б. вивчати сумлінно
В. дуже голосно
Г. списавши в зошит
5. Лише словосполучення наведено в рядку
А. написав
вірш, промінь сонця, опанувати знання
Б. Чорне море, посадити город, дорога
праворуч
В. цікавий мультфільм, вітер віє, смачна
страва
Г. кава з молоком, швидко й охайно, міцно
тримати
6. Простим є речення
А. Вітер надув сосни на
вершинах скель, і мчить острів на тих чорних вітрилах, як корабель.
Б. Море зупинилось і
кипить.
В. Море зблиснуло злою
блакиттю, водяний пил б’є його білим крилом.
Г. Здається, що незнайомі
блакитні птахи налетіли раптом на море, б’ються завзято грудьми, піднявши вгору
білі широкі крила.
7. Запишіть речення,
підкресліть граматичні основи. Виконайте синтаксичний розбір простих речень. Випишіть
три словосполучення, позначте головне і залежне слова, поставте питання від
головного до залежного слова.
Подивися
крізь пил та куряву на людську біганину, на чудний гук міста! Що бачиш ти? У
кожній хаті горить світло, а великі будинки неначе у вогні палають: з їх
розчинених вікон ллються де співи, де бренькіт…
8. Складіть зв’язне висловлювання
на довільну тему, використавши розповідні, спонукальні та питальні речення. Позначте
типи речень за метою висловлювання. (Мінімальний обсяг – п’ять речень)
Контрольний тест за темою
«Словосполучення. Речення. Головні члени речення»
ІІ варіант
1. Головне слово виділено НЕПРАВИЛЬНО у
варіанті
А.
шукати вихід
Б. початок іспитів
В. надзвичайно яскравий
Г. мрія про літо
2. ПРАВИЛЬНО виділено головне
слово у варіанті
А. потрібний людям
Б. уміння співати
В. дуже багато
Г. бажання вчитися
3. Дієслівним є словосполучення
А. навчаючи
музики
Б. дуже старанно
В. сонячний день
Г. троє друзів
4. Іменниковим є словосполучення
А. набрати
води
Б. радісно від почутого
В. повернутися пізно
Г. отара овець
5. Лише словосполучення наведено в
рядку
А. навчати музики, шість
олівців, червоний від сорому
Б. пасти овець, читати книгу, день і ніч
В. весела дівчина, буду працювати, кожен з
присутніх
Г. небесна блакить, склянка соку, найбільш
високо
6. Простим є речення
А. А вихованцем
Острозької колегії був гетьман Війська Запорізького Петро Конашевич-Сагайдачний.
Б. Дорога має свої закони,
і ми їм підвладні.
В. День спадає, і
таємничий вечір рожевою млою тихо спускається з неба.
Г. Сумовито рипить дуб,
замислився перед зимовим сном, і тільки берізка на узліссі білявим станом своїм
сяє.
7. Запишіть речення,
підкресліть граматичні основи. Виконайте синтаксичний розбір простих речень. Випишіть
три словосполучення, позначте головне і залежне слова, поставте питання від
головного до залежного слова.
Що
це за легенька тінь упала на землю? Прийшла ніч. Заблищали зорі в чистому небі,
показався місяць з-за гори – повний, червоний, неначе в бані випарився.
8. Складіть зв’язне висловлювання
на довільну тему, використавши розповідні, спонукальні та питальні речення. Позначте
типи речень за метою висловлювання. (Мінімальний обсяг – п’ять речень)
Коментарі
Дописати коментар