Односкладне речення. Контрольна робота. Тестування.

Односкладне речення. Варіянт 1

1.        До якого виду належить речення Учителя  і дерево пізнають з плодів (Народна творчість)?

А  Означено-особове речення.         

Б  Неозначено-особове речення.                   

В  Узагальнено-особове речення.     

Г  Двоскладне речення.

 

2.        До якого виду належить речення Світало?                                                                                 

А  Означено-особове речення.           

Б  Неозначено-особове речення.                                        

В  Узагальнено-особове речення.       

Г  Безособове речення.

 

3.        До якого виду належить речення Тополі. Палаци. Небо (А. Малишко)?

А  Означено-особове речення.            

Б  Неозначено-особове речення.                 

В  Узагальнено-особове речення.      

Г  Називне речення.

 

4.        До якого виду належить речення А в степу весніє, весніє…?

А  Означено-особове речення.    

Б  Неозначено-особове речення.                    

В  Узагальнено-особове речення.    

Г  Безособове речення.

 

5.        Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

 

1. називне  

А         Допоки горіти буде долоні твоєї дотик.

2. означено-особове

Б         Поверни золоті її очі, сині хвилі і вітер весни.

3. неозначено-особове

В         Криштальний промінь яскравого сонця.

4. безособове       

Г          Шкода даремно згаяного часу.

 

Д         Гостей зустрічали щиро, з хлібом-сіллю.

                                                           

6. Доберіть приклад до кожного виду речення


1. узагальнено-особове

А  Раніше, аніж наказувати, навчись коритися.

2. означено-особове

Б  Мені невесело було й на нашій славній Україні.

3. неозначено-особове

В  Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.

4. безособове       

Г  Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.

 

Д  Озеро в лісі, в озері  – ліс.

 

7.  Запишіть речення, підкресліть граматичні основи, визначте вид односкладних речень

1. Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим (Нар. тв.). 2. На вільне слово ковано кайдани (Л.Українка). 3. З ним були ввічливі. 4. Йому було страшенно жарко (В. Винниченко). 5. Вір своїм очам, а не чужим речам  (Нар. тв.). 6. Біля річки розкинулось мальовниче село Вишеньки. 7. Сніг і вітер, ніч зимова (В. Сосюра).

 

8.  За опорними словами утворіть односкладні речення, підкресліть граматичні основи

1. Мама, весна, свято, усі, вітати. 2. Гори, наближатися, Дніпро.

 

9. Складіть твір-опис  зимового пейзажу; у тексті використайте односкладні речення, неповні речення, незакінчені речення. Вид речень позначте у дужках. Обсяг – 7-10 речень

 

Варіянт 2

1.        До якого виду належить речення Погуляю понад морем та розважу своє горе…?        

А  Означено-особове речення.

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.    

Г  Безособове речення.

 

2.        До якого виду належить речення Після вечері зразу ж лягали спати (О. Довженко)?  

А  Означено-особове речення.          

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення.      

Г  Безособове речення.

 

3.        До якого виду належить речення Чесне діло роби сміливо?

А  Означено-особове речення.           

Б  Неозначено-особове речення.                                

В  Узагальнено-особове речення.

Г  Безособове речення.

 

4.        До якого виду належить речення Вхід до землянки зробили під великими горіховим кущем (За Ю. Збаницьким)                                                                                                                                           

 А  Означено-особове речення.   

Б  Неозначено-особове речення.

В  Узагальнено-особове речення. 

Г  Безособове речення.

 

5.        Установіть відповідність між видом односкладного речення та його прикладом.

 

1. узагальнено-особове

А         Сніг і вітер, ніч зимова.

2. означено-особове

Б         Повечерявши, полягали спати.

3. неозначено-особове

В         Буває, часом сліпну від краси.

4. безособове       

Г          Пахло смолою і хлібом щоденним.

 

Д         Не шукай красоти, а шукай доброти.

                                                           

6. Доберіть приклад до кожного виду речення


1. узагальнено-особове

А Місто робітників, славне, величне, молоде душею...

2. означено-особове

Б Любіть Україну, як сонце любіть...

3. неозначено-особове

В Брехнею далеко не заїдеш.

4. безособове       

Г Для мене без тебе і життя нема.

 

Д Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.

 

7.  Запишіть речення, підкресліть граматичні основи, визначте вид односкладних речень


1.Україно! Плачу слізьми над тобою (Л.Українка). 2. Лови летючу мить життя! Чаруй, хмілій, впивайся…(О.Олесь).  3. А в степу весняніє, весняніє (О.Гончар). 4. Які степи! (М. Коцюбинський). 5. Аж ось і тин (А. Тесленко). 6.Мене почнуть шукати по різних місцях (М. Коцюбинський). 7.Не звикай утертими шляхами йти за другим сміло, як у дим (І. Франко).

 

8.  За опорними словами утворіть односкладні речення. Підкресліть граматичні основи.

1. Україна, сонце, любити. 2. Мова, любити, краса.

 

9. Складіть твір-опис  зимового пейзажу; у тексті використайте односкладні речення, неповні речення, незакінчені речення. Вид речень позначте у дужках. Обсяг – 7-10 речень


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.