Тестування та Літературний диктант з теми "Музика поетичного слова"

Тестування

Сила поетичного слова

 

1. Установіть відповідність

1. порівняння                     а. перенесення ознак людини на неживий предмет,                                                          олюднення

2. персоніфікація              б. велике перебільшення рис людини, предмета, явища

3. гіпербола                        в. зіставлення одного предмета чи явища з іншим

 

2. Персоніфікацію вжито у рядку:

А. Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть

Б. Сонце спатоньки зове у синє море

В. Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх

Г. І ждеш його, того світу, мов матері діти

 

3. Порівняння вжито у рядку:

А. Співають ідучи дівчата, а матері вечерять ждуть

Б. Сонце спатоньки зове у синє море

В. Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх

Г. І ждеш його, того світу, мов матері діти

 

4. Установіть відповідність:

1. «Не бував ти у наших краях»          а. Струмок серед гаю як стрічечка, на квітці                                                                     метелик мов свічечка

2. «Блакить мою душу обвіяла»        б. Там же небо – блакитні простори… Там                                                                        степи, там могили, як гори

3. «Гаї шумлять»                                в. Милуюся-дивуюся, чого душі моїй так весело

 

5. Установіть відповідність:

1. епітет                  а. Там степи, там могили, як гори

2. порівняння         б. Хмарки біжать - милуюся

3. метафора            в. Співаючи-кохаючи під тихий шепіт трав голублячий

6. Установіть відповідність:

1. «Зірка»                                               а. Ставши над Дніпром зеленооким, ставши над                                                                            усміхненим Дніпром, я прошу перо у них високе,                                                                                    піднебесне в них прошу перо

2. «Чарівники»                                      б. Ллється чисте срібло з відер на маки й калину,                                                                            на заквітчану у місяць срібну Україну.

3. «Журавлі високі пролітають»         в. Ранок — все відчарував: сині квіти поміж трав,                                                                            і метелика, і бджілку, і в цвіту вишневу гілку…

 

7. Який художній засіб використано в уривку: «Коли зірка йде по воду – весело сміється»:

А. епітет

Б. порівняння

В. гіпербола

Г. персоніфікація

 

8. Щирим трудівником названо у вірші «Чарівник»:

А. ніч

Б. ранок

В. обід

Г. вечір

 

9. Установіть відповідність:

1. «Дощ»                                                                     а. Золотий вечірній гість впав                                                                                             бадьоро, свіжо, дзвінко на                                                                                                   закурені будинки

2. «Осінь-маляр із палітрою пишною»                    б. Фарби рожеві, золотисті,                                                                                                 червоні, срібно-блакитне                                                                                                     повітря… Ніжні осінні пісні                                                                                               тиходзвонні!

 

10. Метафору вжито у рядку:

А. Фарби рожеві, золотисті, червоні, срібно-блакитне повітря…

Б. Золотий вечірній гість впав бадьоро, свіжо, дзвінко

В. Люби природу не для себе, люби для неї

Г. Ніжні осінні пісні тиходзвонні!

 

11. Установіть відповідність:

1. «Перша колискова»                         а. За вікном хлюпочеться плавба твоїх літ і                                                                      долі гомінливої.

2. «Бабунин дощ»                                б. Вона тече в городі в нас під кленом, і наша                                                                                 хата пахне їй борщем.

3. «Сама собою річка ця тече»           в. Хто він такий в залатанім кожусі, в кожусі, а                                                                               хапає дрижаки?..

 

12. Який художній засіб використано в уривку: «Я річечку оцю в городі в нас під кленом як тата й маму і як мед люблю.»:

А. епітет

Б. порівняння

В. гіпербола

Г. персоніфікація


Літературний диктант

1. Назвіть особливості ліричних творів

2. Які тропи (художні засоби) ви знаєте?

3. Який троп використано у рядках: "За сонцем хмаронька пливе, червоні поли розстилає і сонце спатоньки зове"?

4. Назвіть автора поезії "Гаї шумлять"

5. Назвіть використаний троп "Там степи, там могили, як гори"

6. До якої тематичної групи належить лірика, у якій описується природа?

7. Назвіть автора поезії "Чарівники"

8. Який троп використано у рядку "Ллється чисте срібло з відер на ліси та луки"?

9. Доведіть, що поезія "Осінь-маляр із палітрою пишною" належить до лірики.

10. Підберіть два-три епітети до слова дощ.

11. Чим був незвичайним гість у вірші "Бабунин дощ"?

12. Придумайте два-три неологізми і поясніть їх.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.