Контрольне тестування. Складнопідрядне речення

 Тестування

 

Варіянт 1

 

1. Серед поданих речень вкажіть складнопідрядне речення з підрядним наслідковим:

А. Листи, що їх писав тато, мама читала нам часто.

Б. Ти краще розказуйяк треба гарбузи садити, як за скотиною ходити, за пасікою!

В. Зустрінемося там, де й завжди.

Г. Вже ніч, так що краще йти додому.

 

2. Вкажіть вид підрядного у реченні: «Я зробив це через те, що люблю».

А. означальне;

Б. з’ясувальне;

В. обставинне причини;

Г. обставинне мети.

 

3. Серед поданих речень вкажіть складнопідрядне речення з підрядним умови

А. Якщо хочеш допомогти, то берися до справи

Б. Не хочу я, щоб знов мене пекла журба

В. Ніколи не загине в життєвій бурі той, хто має сильний дух.

Г. Щоб мову свою рідну твої діти не забули, плекай її в своєму серці

 

4. На питання: який? Чий? Котрий? – відповідають підрядні…

А. означальні;

Б. з’ясувальні;

В. обставинні способу дії і ступеня;

Г. обставинні порівняльні.

 

5. У якому реченні підрядне відповідає на запитання "Де?"

А. Благословенний день і час, коли народжується нове життя.

Б. Перед очима слалися поля, які буйно поросли бур’янами.

В. А де нема любові і страждання, там немає і справжнього життя.

Г. З дороги було видно, як у долині вилася неширока річка.

 

6. У якому речення розділові знаки розставлено правильно?

А. Мати, тоді сита коли діти не голодні.

Б. Перед тим, як відчинити двері, вона закриває ліхтар прислухається.

В. Після того як тут зламався віз, старою дорогою ніхто не їздить.

Г. Перед тим, як вечеряти, Гнат, вийшовши на ґанок, тонко засвистів.

 

7. Запишіть речення, розставивши розділові знаки. Визначте види підрядних частин, складіть схеми речень.

1. А вітер в степу припадає як вершник до гриви. 2. Не злякать вам нікого холодні сніги бо розтопить вас сонце блискуче. 3. Усе свіже зелене та яре тому що село коло річки. 4. Я посланий щоб виконать закон. 5. Людина створена для того аби любити. 6. Якби нам в гори дістатись я тебе вигою брате.

 

8. Складіть речення з однорідною, неоднорідною та послідовною підрядністю. Накресліть до них схеми.

 

 

 

 

 

Тестування

 

Варіянт 2

1. Серед поданих речень вкажіть складнопідрядне речення з підрядним допустовим:

А. Він чекав, поки машина зрушила з місця

Б. Кожен живе так, як він хоче

В. Хмари сунуть на місто, наче великі хвилі

Г. Хоч і не рідний він, але добра душа.

 

2. Вкажіть вид підрядного у реченні: «Ми приїхали сюди, щоб відпочити».

А. означальне;

Б. з’ясувальне;

В. обставинне причини;

Г. обставинне мети.

 

3. Серед поданих речень вкажіть складнопідрядне речення з підрядним умови

А. Людині треба, щоб її робота приносила їй радість

Б. Коли хочеш уникнути неприємностей, чини з людьми порядно

В. Ті дороги, що довелося нам пройти з друзями, ми пам’ятатимемо довго.

Г. Мені здається, що різноманітність світу зачаровує кожну розумну людину.

 

4. На питання непрямих відмінків відповідають підрядні…

А. означальні;

Б. з’ясувальні;

В. обставинні способу дії і ступеня;

Г. обставинні порівняльні.

 

5. У якому реченні підрядне відповідає на запитання "До якого часу?"

А. Олеся забула, що наказувала їй мати.

Б. Чомусь пам’ятаю, що річка звалася Леглич.

В. Я їду туди, де мене чекають.

Г. Ми блукали в темряві лісу, аж доки не вийшли на шлях до села.

 

6. У якому речення розділові знаки розставлено НЕ правильно?

А. Як дбаєш, так і маєш.

Б. Сьогодні я такий веселий, що молодіти хочу знов.

В. У січі був такий звичай, що кожен мусив коритися волі старшого, жити у братерстві один з одним і поводитися доброчесно.

Г. А злива, так само почала відходити, як і надійшла.

 

7. Запишіть речення, розставивши розділові знаки. Визначте види підрядних частин, складіть схеми речень.

1. Коли б і сталась перемога то це було б лише від Бога! 2. Як хвиля мимо пронесе то буде й далі добре все. 3. До селища Дарина поверталася поволі хоч думки її летіли на крилах. 4. Хоч було холодно проте хуторяни жаліючи чобіт прийшли босими. 5. Теплий туман стелився по бору і наливав балку по самі вінця так що дерева потопали в ньому. 6. Край неба на сході помітно блідне так що в ньому вже можна розпізнати сіру пелену розірваних вітром хмар

 

8. Складіть речення з однорідною, неоднорідною та послідовною підрядністю. Накресліть до них схеми.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.