Підсумкове тестування з української мови


1. Обставина відповідає на запитання:
А. непрямих відмінків;
Б. де? коли? куди?
В. який? чий? котрий?
Г. що робити? що зробити?

2. Означення найчастіше буває виражено:
А. прикметником, займенником;
Б. інфінітивом, іменником з прийменником;
В. іменником з прийменником, прислівником;
Г. іменником, займенником.

3. У реченні «Всяка пташка своє гніздо знає» слово «всяка» є:
А. підметом;
Б. додатком;
В. означенням;
Г. обставиною.

4. У реченні «Сонце вже ховалось за гори» слово «гори» є:
А. присудком;
Б. додатком;
В. означенням;
Г. обставиною.

5. У реченні «Вітер пісню співає стоголосо» слово «пісню» виділене слово є:
А. підметом;
Б. додатком;
В. означенням;
Г. обставиною.

6. В якому реченні виділене слово є означенням?
А. Кожна травичка на своєму корені росте. (травичка);
Б. Летять у далекому вирії гуси. (вирії);
В. Узгір’я хмариною спускалось в море. (море);
Г. А ми ту червону калину підіймемо. (червону);

7. В якому реченні правильно виділений додаток?
А. Повіяв ранковий вітер. (ранковий);
Б. Не всякий ось таку розкіш має. (має);
В. Не соромно не знати, соромно не вчитись. (соромно);
Г. А в синім небі Чумацький Шлях показує дорогу. (дорогу).

8. Однорідні члени речення – це:
    А. члени речення, що становлять його граматичну основу;
    Б. усі члени речення, крім головних;
    В. члени речення, які відповідають на одне й те питання та відносяться до одного й того самого члена речення.

9. Позначте речення з однорідними членами:
    А. По дорозі торохтить зима на возі (Т. Коломієць);
    Б. Стали білі всі доріжки вулиці дахи сади (Н. Мудрик);
    В. Умостився Морозенко на столітнім дубі (В. Скомаровський).

10. Між однорідними членами речення, не з’єднаними сполучниками
    і, й, та(у значенні і), завжди ставиться:
    А. кома;             
     Б. тире;  
     В. двокрапка.

11. Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно
    поставити кому (розділові знаки пропущені):             
 А. Працею людина сильна і красива (О. Гончар);
 Б. З добра й любові приходить щастя (А. Мойсеєнко);
  В. Шукаю вже не щастя а поради (В. Грінчак);

12. У реченні «Україна дала світові великих поетів: Тараса Шевченка,
     Івана Франка, Лесю Українку» узагальнюване слово є:
    А. підметом;     
   Б. означенням;  
    В. додатком.

13. Після узагальнюваного слова, що стоїть перед однорідними
    членами, ставиться:
    А. кома; 
    Б. двокрапка;
     В. крапка з комою.

14. Позначте речення, у якому узагальнюване слово стоїть після
    однорідних членів речення (розділові знаки пропущені):
    А. Пісні приказки прислів’я все те вражало надзвичайним багатством жарту  
        гумору практичного розуму (І. Нечуй – Левицький);
    Б. У слові є все злагода спокій усталеність надія (П. Загребельний);
    В. Звучать улюблені слова Держава Тризуб Булава! (Яр Славутич).

15. Знайдіть речення зі вставним словом (розділові знаки пропущені):
А. Серед українців здавна цінуються доброта і гостинність.
Б. Напевно сусіди здавна нападали на Україну землі через плодючість українських земель.
В. Тому й не змогли українці зберегти свою мову.
Г. Весна здається мені найкращою порою року.

16. Як підкреслюються звертання та вставні слова?
А. Як підмет
Б. Як додаток
В. Ніяк не підкреслюються
Г. Як обставина

17. Знайдіть речення, у якому правильно поставлено кому при вставному слові.
А. На думку вчених, Нестор-літописець був дуже обдарованою людиною.
Б. На думку вчених Нестор-літописець, був дуже обдарованою людиною.
В. На думку вчених Нестор-літописець був дуже обдарованою людиною.
Г. На думку, вчених Нестор-літописець був дуже обдарованою людиною.

18. Знайдіть речення зі звертанням (розділові знаки пропущені):
А. Батьки завжди повинні підтримувати свою дитину.
Б. Вчителі звертаються до батьків з проханням підтримувати дітей.
В. Шановні батьки підтримайте своїх діточок під час уроків.
Г. Якщо спитати дитину про батьків то вона буде розповідати довго й захоплено.

19. Знайти речення, у якому правильно поставлено розділові знаки при звертанні:
А. Дорогі, діти, ставтеся дбайливо до природи!
Б. Дорогі діти, ставтеся дбайливо до природи!
В. Дорогі діти ставтеся дбайливо до природи!
Г. Дорогі, діти ставтеся дбайливо до природи!

20. Знайдіть речення без вставного слова (розділові знаки пропущені):
А. За новими дослідженнями вчених Земля має овальну форму.
Б. У Мертвому морі майже немає життя.
В. Сіль як відомо вбиває живі організми.
Г. Отже Мертве море насправді мертве.

21. Знайдіть речення зі вставним словом (розділові знаки пропущені):
А. На мою думку друг не повинен завжди підтримувати друга.
Б. Адже друг це той хто турбується про тебе.
В. Тож він не повинен підтримувати тебе коли ти помиляєшся.
Г. Тож поміркуй добре перед своїми вчинками.

22.  Речення, що має дві чи більше граматичні основи, це:
   а) складне речення;    
 б) просте речення;    
 в) окличне речення.
  
  23. Позначте рядок, що містить складне речення:
   а) Упертість і труд усе перетруть.
   в) Робить за одного, а їсть за трьох.
   б) Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться.

24. У реченні Глянуло сонце, і краплини на воді заіскрилися (В.Канівець)
    а) є лише одна граматична основа;
    б) обидві частини є двоскладними простими реченнями (мають обидва головні члени);
    в) одна частина є односкладним реченням, друга – двоскладним.

Кожне завдання оцінюється в 0,5 балів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.