5 клас, контрольна робота. Морфеміка.

Варіянт 1


1. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

А Провулок, вибірково, легенький;

Б засніжений, налетіти, священний;

В весняний, похмуро, винахід;

Г прибережний, безмежний, обручка.

2. Префікс при- мають усі слова в рядку:

А пр..сісти, пр..звище, пр...подобний;

Б пр..землений, пр..йти, пр..рва;

В пр..красний, пр..мружити, пр..вітати;

Г пр..єднати, пр..лягти, пр..морський.

3. Спільнокореневими є всі слова в рядку:

А ніч, нічний, уночі;

Б сонце, сонця, на сонці;

В проводити, підводний, вода;

Г весна, навесні, весну.

4. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

А Прекрасно, сіренький, знання;

Б приміський, підберезник, перекручений;

В веселенький, винахід, надмірний;

Г беззахисний, невинно, розмова.

5. Яка морфема (значуща частина слова) служить для утворення форм одного й того самого слова?

А Суфікс;                             

Б префікс;

В корінь;                              

Г закінчення.

6. У якому рядку всі слова утворені за допомогою двох префіксів?

А Неперевершений, непримиренний, недійсний;

Б попривозити, позакривати, неподільний;

В позашлюбний, подорожний, непохитний;

Г ненормований, вирішити, знебарвлений.


7. Запишіть слова, вставивши потрібні літери:

а) Літери е\и\і

Пр…смачно, пр…йдуть, пр…ліпити, пр…чудово, пр...світити,

пр…здоровий, пр..рва.

б) Літери з\с

…ламати, …киснути, …палити, …блокуватися, …сувати, …простити, …вечора, …ховати, …бракувати, …ганьбити, …проба, …тесати.

8. Виконайте морфемний розбір слів, доберіть до слів інші форми, якщо це можливо:
Загадка, лісок, лісник, желе, глибоко


Варіянт 2


1. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: префікс, корінь, суфікс, закінчення?

А Сумно, прекрасно, розбитий;

Б беззубка, пролісок, перекручений;

В простенький, вимір, надзвичайний;

Г надбудова, невинно, розклад.

2. За допомогою якої морфеми (значущої частини слова) утворюємо нові форми слова?

А Кореня;                                                    

Б суфікса;

В префікса;                                                 

Г закінчення.

3. У якому рядку всі слова відповідають такій морфемній будові: корінь, суфікс, закінчення?

А Радість, розклад, чорнозем;

Б осінній, старанно, зелененький;

В столик, квітковий, молодець;

Г березовий, підземний, м’якенько.

4. Спільнокореневими є всі слова в рядку:

А сонце, сонечком, на сонці;

Б водний, водити, вода;

В читати, читанка, прочитаний;

Г пролісок, проліском, (у) проліску.

5. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно виділені закінчення:

А Коров [а], йду [чи], [сад]ок;

Б дитин [а], люби [ти], сиротлив [ий];

В учениц [я], квасол [я], городин [а];

Г весел [о] сух [ий], поміча [ти].

6. Префікс при- слід писати в усіх словах у рядку:

А пр..пишний, пр..йти, пр..йменник;

Б пр..єднання, пр..сісти, пр..мусити;

В пр..чепити, пр..багатий, пр..лягти;

Г пр..їхати, пр..міський, пр..добрий.

7. Запишіть слова, вставивши потрібні літери:

а) Літери е\и

Пр…вчити, пр…сипати, пр…красно, пр…снитися, пр…гарний, пр…чаїтися, пр..звище

б) Літери з\с

…бентежити, …корити, …віяти, …плітати, …лизати, …умовити, …хибити, …цілення, …хилити, …ясовувати, …кропити, …бити. 

8. Виконайте морфемний розбір слів, доберіть до слів інші форми, якщо це можливо:
Малюк, маленький, підмога, кафе, голосно


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.