Конкурс Яцика

 Завдання підсумкового етапу XХІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика для учнів 5 класу закладів загальної середньої освіти 

1. Складіть твір на тему «Секрети успішного навчання» (до 1 сторінки). Використайте у ньому 2 прислів’я чи приказки. 12 балів 

Бджола мала, а й та працює.

Без діла жить — тільки небо коптить.

Без роботи день роком стає.

Очі бояться, а руки роблять.

Під лежачий камінь і вода не тече.

За один раз не зітнеш дерево враз.

На дерево дивись, як родить, а на чоловіка, як робить.

2. Випишіть слова, у яких відбувається чергування приголосних. Проілюструйте процес чергування. Складіть із трьома з цих слів речення, у яких підкресліть граматичні основи. Чех, грек, грати, просити, шити, пекти, пасіка, водити, матрос. 12 балів 

3. Випишіть слова, у яких є звук [с’]. Зробіть їх фонетичний запис. 

Сонно сипляться сніжинки, 

Струмінь стомлено сичить. 

Стихли струни, стихли співи, 

Спить самітній сонний сад... 

Сірий смуток - срібний сніг, 

Сумно стогне сонний струмінь 

Серце слуха скорбний сміх 

Серед саду страх сіріє. 

Сад солодкий спокій снить. 3 бали 

4. Вставте букви на місце пропусків. Визначте, якими частинами мови є слова в останньому реченні. 

Кожен може влаштувати в себе на подвір’ї їдальню для пташок. Пр_в’яжіть на гілку дощ_чку з маленькими борт_ками зверху, на стійці пр_бийте дашок, і пташина їдальня готова. Зал_шається тільки насипати в неї насіння соняшн_ка чи гарбуза: його дуже люблять маленькі синички. 10 балів 

5. Поясніть лексичне значення слів. Бубнявіти, галузка, горілиць, зичити, кремезний, місткий, люстро. 7 балів

5 клас 

1. Український філософ Григорій Сковорода написав: «Без бажання все важке, навіть найлегше». Складіть твір (до 1 сторінки) на цю тему. Наведіть приклади з прочитаних творів. 12 балів 

2. Утворіть прикметники від поданих іменників за допомогою суфікса «ськ». Складіть три речення з трьома прикметниками, утвореними від власних назв. Турок, чех, Кривий Ріг, узбек, Львів, козак, викладач, Прилуки, Париж, Рига. 8 балів 

Тюркський, баскький, казахський, ла-маншський, меккський

3. Перебудуйте речення так, щоб вони стали ускладнені звертаннями. 

Ліси шумлять зеленими кронами дерев. Трави зазеленіли після рясного дощу. Сонце ласкаве зігріває весняні сходи. 3 бали 

4. Розподіліть іменники з прикметниками. Які слова можуть бути поєднані з обома прикметниками? Чому? 

Сердечний Сердешний 

Людина, дитина, туга, жаль, друг, порадник, спів, слово. 10 балів 

5. Поставте наголоси у словах: 

Черговий, вимова, випадок, лапки, олень, ненависть, чорнослив 7 балів

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.