Як писати оповідання: поради Едгара Аллана По
Едґар Аллан По вважається засновником жанру детективу та яскравим представником американської короткої прози. Його твори перекладені багатьма мовами світу, а сам письменник став прикладом для наслідування в літературній галузі. Відомо, що протягом життя По знали як відомого літературного критика, а в есе «Філософія композиції» він розкрив кілька секретів про те, як створити цікавий і якісний твір та досягти так званого «ефекту єдності», що на думку письменника є критерієм хорошої літератури.
Отже,
1. Перш ніж почати писати твір, автор повинен заздалегідь знати кінцівку, щоб протягом розгортання історії розуміти, до чого кожен поворот тієї чи іншої сюжетної лінії вестиме;
2. Тяжіння до коротких форм. По вважав, що великі за обсягом літературні твори надто довгі для прочитання на одному подиху. Коли читач читає коротке оповідання одразу – він отримує повноцінне і тривале враження. Якщо ж розглядати об’ємні твори, читач робить перерви, при цьому враження та емоції розмиваються;
3. Важливо визначити ефект, який повинен створювати твір, перед тим, як братися до роботи. Сьогодні існує чимало методів маніпуляції та впливу на читача, що забезпечить авторам можливість створити максимальний арсенал емоцій та вражень;
4. На думку По, усі складові твору повинні створювати єдине враження, мати єдиний тон. Тож потрібно зберігати гармонію у сюжеті, в образах персонажів, пейзажах, дрібних деталях інтер’єру, мові, ілюстраціях тощо;
5. Обов’язково потрібно визначити тему твору. Вона повинна бути не лише обдумана, але й прописана безпосередньо у творі. Для прикладу, у вірші По «Ворон» автор розкриває тему смерті, переходячи з абстрактного опису до конкретного;
6. Яскравим елементом твору повинна бути кульмінація. По вважав, що найкраще, коли в кінцевій частині твору обігрується зачин, а перші складові оповідання підводять до кінцевого чіткого і важливого моменту;
7. По рекомендує застосовувати увесь асортимент форм та змістів, поєднуючи їх щоразу по-різному, адаптуючи до кожного конкретного випадку. Але їх вибір повинен залежати від тих установок і цілей, які письменник ставить перед початком роботи над твором.
Коментарі
Дописати коментар