Яцик 8 клас

1. Напишіть твір-роздум (1,5 сторінки) на тему: «Той, у кого порожня душа, не може бути справжнім другом» (В. Сухомлинський). Обґрунтуйте свою думку доречними аргументами і життєвим прикладом.

Напишіть, як ви розумієте вислів «Заговори до мене, щоб я тебе побачив (ла)»

2. Запишіть правильно службові слова.

З посеред, які ж бо, за для, ніби то, на зустріч, бозна де, по між, таки прийшов, так от, тільки що, з над, що року, у продовж, хіба що, на перекір, навряд чи, на при кінці, не зважаючи на, при тім, аби що, не мов би то, ані хто, скажи но, де коли.

3. Перепишіть подані речення, замінюючи виділені слова та словосполучення фразеологізмами.

Довелося вирушати зовсім рано. 2. Мати була весь вечір неспокійна.3. Його батько був великим майстром. 4. Молоді жили дружно. 5. Зимовими вечорами вони часто сиділи без діла. 6. Хитрий дядько зумів обманути покупця.

4. Відредагуйте речення.

Мені до школи іти біля одного кілометра.

Хлопець хворіє діабетом.

Ми будемо ходити в театр один раз в місяць.

Дівчина прийшла по справі працевлаштування.

Сестра любила, коли її називали по імені.

До Іванка добре відносилися однокласники.

Головний герой твору одружився на самій багатій дівчині.

5. Запишіть правильно слова, розставте розділові знаки в реченнях.

Над луками залитими квітневою повін..ю холонув оранж..вий веч..р зануривши в мілкі пр..бережки далеке полум..я хмар. 2. На/в/проти сосни заход..ло сонце пославши на воду од бер..га й до бер..га шматок червоного полотна. 3. А лопухи почувши холодок настовбурч..лися тихо зар..піли випростовуючись і теж запахли низовин..ям росою ніч..ю. 4. Над уроч..щем зринув пр..крашений зорями місяць.

 6. Запишіть правильно прислівники.

Кінець кінцем, будь–що–будь, без угаву, донедавна, наяву, уві сні, засвітла, на самоті, день у день, споконвіків, коли–не–коли, будь ласка, до речі, не до вподоби.

7. Від поданих іменників утворіть форми родового відмінка однини. Поясніть паралельні форми деяких іменників.

Сараю, Мороза, живопису, гопака, Дону, тижня, Дніпра, хору, гіпсу, листопаду (процес опадання листя) ― листопада (місяць), Парижа, синтезу.

8. Підкресліть правильні форми на позначення часу.

Десять хвилин шостої, чверть на шосту, шість годин десять хвилин, пів шоста, чверть до шостої, за двадцять шоста, без десяти шоста, за десять до шостої, десять по шостій, за двадцять шість.

9. Доберіть українські синоніми до слів іншомовного походження.

Транспортувати ― переміщати

Вербальний ― словесний

Фантом ― примара

Федерація ―  союз

Критерій ―  мірило

Превентивний ― запобіжний

10. Спишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть члени речення.

 Відпочивши з дороги ми з батьком знову почали займатися улюбленою родинною справою успадкованою від діда.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.