Ерік Сіґел "Історія одного кохання"

 Ти пішла по пухнастому килиму, 

На який ще ніхто не ступав. 
Та у вирі безмежному, білому 
Десь твій слід попід снігом пропав. 

Стою сам серед білого марева. 
Не нажарт розгулялась зима. 
Крутить вітер холодними хмарами, 
А тебе все нема тай нема. 

Я чекаю на тебе щовечора , 
В ясний день і в нічну заметіль, 
Бо я вірю,що знову на плечі нам 
Упаде снігу біла постіль. 

Дні минають, а я все надіюся, 
Виглядаю тебе знов і знов. 
Сніг пройде, хуртовина розвіється 
І повернеться наша любов. 

А сніг падає, падає, падає 
На долоні гарячі мої, 
Та мене він сьогодні не радує, 
Бо сліди засипає твої.


Виразне читання уривку твору вчителем

"Жила собі дівчина. Дожила до двадцяти п'яти років і померла. Що кажуть у таких випадках?

      Що була вона вродлива. І розумна. Що любила Моцарта, Баха, бітлів. І мене..."

Евристична бесіда

- Про кого ці слова? (Дженні)

- Хто їх говорить? (Олівер)

-  Як починається історія Олівера і Дженні?

Евристична бесіда за змістом твору

–  Яким є соціальний статус героїв? (Олівер – син мільйонера, нащадок старовинної аристократичної родини, Дженніфер – дочка незаможного італійського емігранта – пекаря, який виховував дочку самотужки, мати загинула в автокатастрофі).

–  Від імені кого ведеться розповідь? (Олівер розповідає про історію свого кохання до Дженні).

–  Про що дізнаються читачі в експозиції твору? (Про завчасну смерть молодої дівчини (дожила до 25 років), «яка була вродливою, розумною, любила Моцарта, Баха, бітлів і Олівера).

–  Де відбулося знайомство молодих героїв? (У бібліотеці Редкліффа.).

–  Якою спочатку бачить дівчину Олівер? («В окулярах, учена мишка», «надлюдина в спідниці»).

ВИР.ЧИТ.УРИВКА

–  Як ви розцінюєте розмову – двобій між Дженні і Олівером? Чи не здається вам їхній лексикон занадто грубим? (Молоді люди змагаються у дотепності і використовують студентський сленг. Але, судячи з гостроти їхньої розмови, героям уже не байдуже один до одного).

–  Як надалі розвиваються стосунки Дженні та Олівера? (Спочатку словесна перемога за Дженніфер, але юнак ставить собі завдання – «отримати перемогу над цією кусючкою». Він запрошує Дженні на  хокейний матч із своєю участю).

–  Що несподівано сам для себе відкриває під час матчу Олівер? (Для нього важливо те, що серед вболівальників  знаходиться Дженніфер, саме її підтримка допомогла Оллі та його команді отримати перемогу в матчі).

–  Які події доводять, що і Дженні не байдуже до Олівера? (Дівчина довго чекає юнака після матчу, хоча дуже змерзла, студенти разом ідуть у гуртожиток і вперше цілуються).

–  Чому Олівер не хизується перед друзями своєю перемогою над Дженніфер і нічого не розповідає друзям про свої стосунки з дівчиною? (Кохання до Дженніфер справжнє і глибоке, тому все, що стосується  двох закоханих не виноситься назагал. Це не чергова інтрижка, що скоро закінчиться).

–  Яка подія пришвидшила рішення Олівера одружитися на Дженніфер?  (Дженні як краща випускниця отримала пропозицію продовжити навчання в Парижі, і Олівер злякався, що може її втратити назавжди.)

–  Чому, попри сильне почуття до Олівера, Дженні вирішила поїхати до Парижу на навчання? (Дівчина не вірила у майбутнє з сином мільйонера через соціальну нерівність між закоханими).

–  Як поставилися батьки Олівера і Дженні до їхнього рішення одружитися? (Батько Дженніфер – прихильно, бажає їм щастя. Батько Олівера після невдалої спроби вмовити сина не квапитися з одруженням відмовляє Оліверу у грошовій підтримці).

–  Що перемагає: меркантильні інтереси чи кохання?




–  На які жертви й обмеження прийшлось піти Оліверу і Дженні через одруження без благословення Берретта ІІІ? (Дженні після закінчення коледжу працює в приватній школі, молодята працюють під час літніх канікул, вони живуть у дешевій незатишній квартирі у кварталі для бідних. Закохані економлять на відвідуванні кіно, концертів, не запрошують до себе гостей і не ходять у гості самі, Дженніфер виконує усю домашню роботу).

–  Чому Оліверу було відмовлено у стипендії, а Дженні платять лише мінімальну зарплатню? (Заступник ректора Томпсон не бажає погіршувати стосунки з мільйонером Барреттом ІІІ і засуджує Олівера за конфлікт з батьком. Директриса приватної школи, де працює Дженні, економить на її зарплатні, тому що в дівчини багатий свекор і начальниця робить вигляд, що не вірить у скрутні обставини подружжя).

–  Як довго приходиться молодим людям жити у таких складних умовах? (Три роки).

–  Чи вплинули матеріальні негаразди на стосунки між молодятами, чи не охололо їхнє кохання? (Життєві труднощі лише посилили кохання Олівера і Дженніфер: вони не можуть  один без одного прожити і дня).

–  Як розвиваються події після закінчення Олівером університету? (Юнак отримує диплом з відзнакою, а зрештою і гарну роботу, матеріальна скрута для молодят позаду).

–  Про що тепер мріє молоде подружжя? (Герої повісті мріють про народження сина).

–  Який удар долі чекав на закоханих після медичного обстеження? (З’ясувалося, що Дженні невиліковно хвора, вона помирає).

–  Як проявляється мужність Олівера після отримання жахливої звістки? (Хлопець робить усе, щоб останні дні життя Дженніфер були щасливими, а коли дівчина потрапляє у лікарню, Олівер тимчасово залишає роботу і просить лікарів зробити усе, щоб полегшити, її страждання, не рахуючись із грошима).

–  Які почуття викликає у читачів трагічний фінал твору?

Перегляд  уривку фільму (перша зустріч)

Словесне малювання

Опишіть героїв твору

Дженні Кавіллері

"чотириокий  Гризун  Науки"

"надлюдина в спідниці"

"А от вбрання її не викликало в мене захвату; як на мій смак, воно було аж надто богемне."

"Я американка італійського походження"

"А курси лекцій слухає такі, що на них простий смертний не потикається"

"..ти належиш до династії мільйонерів, а я соціальний нуль"

"Та це ж мала  Кавіллері , гордість і окраса нашої вулиці !"

"Ти любиш ставити на місце інших , але не любиш, коли на місце ставлять тебе"

Олівер Беррет

"... я ж бо  звик скрізь бути першим. Гени, фамільна спадковість! "

"... того, що вигляд у вас такий: багатий, та дурний..."

"От і не  вгадали. Я бідний і розумний"

"... занесений до Списку пошани деканату за успіхи у навчанні"

"Боже, як я ненавиджу, коли мене так називають. Ненавиджу отой "титул" і схований у ньому принизливий натяк на різницю між мною і старим"

«- Якщо ти одружишся з нею тепер, у тебе не зостанеться ні цента за душею.

- Татуню, в мене зостанеться душа. Але ти не знаєш, що таке душа»

 

 

 

Робота з табличкою  "Риси  вдачі"

Дженні

Олівер

Спільне

Наполегливість, розум, атеїсти, підтримка один одного, сильні духом

Відмінне

Займається музикою

Вперта

Бачить у всьому позитив

Грає хокей

Гордий

Затятий

Не хоче визнавати очевидні речі (батько його любить)

 

Проблемне питання

Чому вони  різні і водночас такі схожі ?

Очікувана  відповідь

 Протилежності   притягуються.

Проблемна ситуація

Кохання внесене до реєстру захворювань Всесвітньою організацією охорони здоров’я.

– Чому людство бажає бути хворим?

Порівняння перекладів

Ключова фраза роману, яку можна вважати його провідною ідеєю звучить так: «Кохання – це коли ні про що не  жалкуєш». В російському перекладі вона звучить так: «Любовь – это когда не нужно говорить «прости». Наскільки різні смисли містять перекладені фрази?

VI. Підсумки уроку. Оцінювання.

Аналітичне коментування

Прокоментуйте епіграф уроку " Любовь — это когда не нужно говорить «прости» ".

 

 

"Думка в подарунок"

Любов - це сильний ліхтар, що висвітлює весь світ, а без цього світла наша планета була б просто пустелею, а люди - пилом. (Бреддон)

Кохати – це означає не дивитись один на одного, а дивитись разом в одному напрямку. ( А. де Сент-Екзюпері)

 В коханні не говорять про кохання – в ньому просто кохають. (К.Фєдін)

Любов … проста і безумовна… Це не стан душі, а першооснова світу. Тому … любов рівнозначна творчості.  ( Б.Пастернак)

Любов — це смолоскип, що має світити  на ваших дорогах. (Ф. Ніцше)

Кохання може все і все здолає… (В. Шекспір)

Проблемне запитання

То що ж, на вашу думку, значить кохати ?

Бесіда за змістом уроку.

–  Яке враження на вас справили герої роману?

–  Які складнощі життя долати закохані? Чим вони пожертвували заради любові?

–  Як ви гадаєте, кохання зробило їх сильними чи слабкими і вразливими?

–  Чи склалося б їхнє життя інакше, якби Олівер не був таким упертим?

–   Як вплинула Дженні на Олівера? Чого вона його навчила? Яким буде його життя надалі, чи зможе він стати знову щасливим?

–  Поясніть фінал твору. Чому його вважають оптимістичним?

–  Які асоціації з творами про любов виникли у вас після ознайомлення з історією кохання Олівера та Дженніфер? (Смерть Ромео і Джульєтти помирила дві родини. Смерть Дженні – помирила Олівера з батьком. Олівер рано втратив кохану, так колись молодими пішли з життя Беатріче і Лаура, оспівані в творах Данте і Петрарки тощо).

–  Чому тема кохання залишається однією з найпопулярніших і найважливіших у світовому мистецтві? (Кохання – основа життя,  без любові  зникне людство).

–  Як ви розумієте біблійний вираз «Бог – є любов»?

–  Чи виникло у вас бажання прочитати продовження цієї повісті Сіґела під назвою «Історія Олівера»?

VІІ. Домашнє завдання.

Для всіх: докладніше ознайомитися із біографією письменника; характеризувати головні образи   повісті «Історія одного кохання»; перечитати трагедію В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта", напишіть рецензію до твору.

Індивідуальне: створити буктрейлер до твору.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.