9 клас, тестування

1. Складносурядним є речення:

А. Опівдня пісок нагрівався так, що не можна було ступити босою ногою.

Б. Про землю піклуйся – золотим зерном милуйся.

В. Треба слову радощів додати, щоб уміло душу звеселяти.

Г. Лиш у труді живе людина, а без труда її нема.

 

2. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Землю засипало снігом…»

А. тому нам довелося довго чекати автобус.

Б. і мама наказала одягатися тепліше.

В. пухнастим, срібним.

Г. сонце сховалося за щільними хмарами.

 

3. Протиставний смисловий зв’язок мають частини складносурядного речення:

А. Запрягайте коні в шори, коні воронії, та й поїдем доганяти літа молодії.

Б. Мати сіяла сон під моїм вікном, та вродив соняшник.

В. Сичі в гаю перекликались, та ясен раз у раз скрипів.

Г. Латаття ніжилося в озерах, та хитали ряску карасі.

 

4. Тире треба поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущені):

А. Засяяло сонце і снігу не стало вже до обіду.

Б. Тільки коники сюрчать та перепел іноді підпадьомкає.

В. Музики грали весело молодь кружляла в танці.

Г. Море було тихе проте купатися не хотілося.

 

5. Кому не ставлять між частинами складносурядного речення (розділові знаки пропущено)

А. Нехай сьогодні в мене нічого не вийшло та я не здамся.

Б. Знову зиму змінила весна і зацвіта наша земля.

В. Закінчився день і нам час лягати спати.

Г. Вітер грає в кронах зеленим листям сивіє полин.

 

6. Кому треба поставити перед виділеним сполучником (розділові знаки пропущено):

А. Ввечері знову пішов дощ і ми змушені були лишатися вдома.

Б. Десь чути музику і світяться вогні.

В. Сьогодні над містом чорніють темні хмари і виє сумовито вітер.

Г. Дерева в саду пишно зацвіли і птахи наповнили повітря мелодійними співами.

 

7.   Прочитайте речення

Лелеки заметушились (1) почали кликати на допомогу (2) але батьки працювали в полі (3) і не могли побачити (4) що сталось.

Кому треба поставити замість усіх цифр, ОКРІМ:

А. 1

Б. 2

В. 3

Г. 4

 

8. Правильно розставлені розділові знаки в реченні:

А. Якщо раніше було актуально одягати український народний одяг лише на День Незалежності - то сьогодні ви будете в тренді, якщо підете у вишиванці: на хрестини, на весілля, день народження чи рок-концерт.

Б. Якщо раніше було актуально одягати український народний одяг лише на День Незалежності, то сьогодні ви будете в тренді, якщо підете у вишиванці: на хрестини, на весілля, день народження чи рок-концерт.

В. Якщо раніше було актуально одягати український народний одяг лише на День Незалежності, то сьогодні ви будете в тренді якщо підете у вишиванці на хрестини, на весілля, день народження чи рок-концерт.

Г. Якщо раніше було актуально одягати український народний одяг лише на День Незалежності, то сьогодні ви будете в тренді, якщо підете у вишиванці на хрестини, на весілля, день народження чи рок-концерт.

 

9. Кому з крапкою треба поставити між частинами складного речення (розділові знаки пропущено):

А. Вишиванками на всякий смак рясніють вітрини крамниць а рукодільниці навперебій пропонують свої вироби.

Б. Два-три місяці роботи і маєш неперевершене вбрання.

В. Проте часом у якомусь краєзнавчому музеї натрапляєш на вишиванку якій більше двохсот років.

Г. Тканину призначену для вишивання ткали рідшими переплетеннями тричі полоскали у воді кімнатної температури і сушили полотно було сірого або зеленуватого забарвлення.

 

10. Складнопідрядними є речення:

А. В яру шуміли верби густим, затишно-рівним співом, і бадьоро гомоніли на горі дуби.

Б. Гора така, що з неї спускалися цілий день.

В. Ніч колихала так ласкаво, проте не спалося ніяк.

Г. Я знову згадав ті хвилини, що душу п’янили мені.

 

11. Складнопідрядними з однорідною підрядністю є:

А. Велику силу чародійних перетворень мають наші ріки  і броди, коли в них тоне й тоне місяць, коли в таємничих ямбах очеретів затихає птиця.

Б. Чекаю дня, коли тобі скажу, що ця строфа нарешті досконала.

В. Вночі, коли небо і ріка стали зоряною єдністю, вони повертали додому.

Г. Я люблю, щоб сонце гріло, щоб гукали скрізь громи, щоб нове житті будило рух і гомін між людьми.

 

12. Складнопідрядними з неоднорідною підрядністю є речення:

А. Якби ми були дружніші, люди не знали б, як важко переживається самота.

Б. Коли я був хлопчиком на Десні, мені хотілося, щоб дикі птиці сідали мені на плечі не тільки у снах.

В. Біда навчить, кому подати руку і від кого прийняти чесний хліб.

Г. Ніхто не знає походження назви річки Псел, бо губиться вона в тумані далечі віків.

 

13. Складнопідрядні речення з підрядними означальними:

А. Під свіжими грудочками землі чорніло старе химерне письмо, яким тепер не пишуть люди.

Б. Шукаю служника такого, щоб вмів і шить, і варить, і коня доглядать.

В. А справжня слава – це прекрасна жінка, що на могилу квіти принесе.

Г. Тому під курку яйце кладуть, щоб друге знесла.

 

14. Складнопідрядні речення з підрядними з’ясувальними:

А. Відколи на світі пісні гомоніли, такої не чутно ніколи.

Б. Нехай гримлять кайдани, але народ повстане.

В. Нам дивно, що ви сюди  прийшли.

Г. Їй в голову не приходило, що найбільше Тимко мучиться через неї…

 

15. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними місця:

А. Іди туди, де люди творять світло і ставлять хрест на темне і старе.

Б. Як подвір’я загоготало громом, всі в залі потягнулись до вікон.

В. Ніхто не знає, де доля чекає.

Г. В хвилини скорбі та недуг я тихо йшов, куди гляділи очі.

 

16. Установіть відповідність:

Вид підрядного речення           Приклад складнопідрядного речення

1. означальне                                А. Не хочу я, щоб знов мене пекла журба

2. з’ясувальне                               Б. Щоб мову свою рідну їх діти не забули, їм літери виводять вірменки на піску

3. обставинне часу                      В. Перед очима оживають спогади, що серцю дорогі.

4. обставинне умови                  Г. Та в порожнечі нам блукати, аж доки вийдемо на світло правди

Д. Аби нам у гори дістатись, я там тебе вигою, брате.

 

17. Установіть відповідність:

Вид підрядного речення           Приклад складнопідрядного речення

1. означальне                                А. До селища Дарина поверталася поволі, хоч думки її летіли на крилах

2. з’ясувальне                               Б. Теплий туман слався по полю і наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому.

3. обставинне допустове          В. Як хочеш від людей шаноби, любов і гнів бери у путь.

4. обставинне умови                  Г. Людина, яка втрачає корінь, подібна до підточеного дерева

Д. Люди говорять, що на Різдво відбуваються дива.

 

18. Установіть відповідність:

Вид підрядного речення                                   Приклад складнопідрядного речення

1. означальне                                                       А. Хто дбає про свою країну, той буде предком дорогим народові своєму

2. обставинне міри і ступеня дії                     Б. По дорозі швидко вишикувалися заслони, щоб вимагати викупу з молодих.

3. обставинне часу                                              В. Відколи себе пам’ятаю, я люблю вітряки.

4. обставинне місця                                           Г. Тільки там, де плече торкалося плеча, люди відчували дружню підтримку

Д. Сонце світить так ласкаво, що аж каміння сміється.

 

19. Установіть відповідність:

Вид підрядного речення                       Приклад складнопідрядного речення

1. обставинне міри і ступеня дії         А. Люблю народ, якого силу ніхто не зломить у віках.

2. з’ясувальне                                           Б. Там, де рідна кожна стежка і стеблина, бродять мої думи і пісні.

3. обставинне місця                               В. Така краса, висока і нетлінна, що хоч спинись та з Богом говори.

4. обставинне причини                          Г. Недавно я поза Уралом блукав і Господа благав, щоб наша правда не пропала.

Д. У вікнах запалювалися вогники, бо вже сивий вечір завітав на землю.

 


20. Перепишіть речення, розставивши розділові знаки. Підкресліть граматичні основи. Складіть схеми речень.
1. А здавалося тільки крок і обнімуться стомлені долі. 2. Я ще можу та серце більше не лічитиме днів розлуки. 3. Коли рвались нитки від болю і легені душила спека долітали з краю магнолій найдорожчі у світі треки. 4. В любові грішних не буває сама любов гріхи вбиває. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.