Джон Кітс - співець природи

 1. "Досьє Дж.Кітса". Письмово.

1. Країна, яку представляє: Англія.

2. Роки життя: 1795-1821.

3. Оспівував: природу.

4. За освітою: лікар.

5. Перший вірш: "До самотності".

6. Захоплювався: давньогрецькою літературою.

7. Є представником пейзажної лірики.


2. Виразне читання поезії

Сонет про самотність


Самотносте! Якщо мені довіку
Лише з тобою розміряти крок,
Дай залишити цей тісний куток,
Зійти на гору, просторінь велику
Побачити, річок, долин без ліку,
В гай занести легкий тягар думок,
Де олень, перескочивши струмок,
З наперстянки зганяє бджілку дику.

Так любо нам удвох! Але стократ
Люблю я більше від твого привіту
Розмову друга тонко-розмаїту.
Для з'єднаних сердець, що б'ються влад,
Немає щастя, як, одбігши світу,
Сховатися в твій тихий вертоград.

3. Словникова робота. Письмово.

Пейзаж - опис природи.

Метафора - художній засіб, що полягає у перенесенні ознаки з одного предмета\явища на інший за подібністю. Наприклад, тягар думок, вертоград самотності.

Епітет - художнє означення. Наприклад: тонко-розмаїта розмова.

4.  Виразне читання поезії "Зимової ночі"

Зимової ночі


Коли у поле млисте
Від снігу не пройти,
О деревце безлисте,
Яке щасливе ти!
Стоїш собі в негоду,
Ждеш маю-омолоду
I не боїшся льоду,
Що всі калюжі стяг.

Коли замети в полі,
Щасливе джерело!
Для тебе літа-волі
Неначе й не було!
Застигле серед лугу,
Ти не вдаєшся в тугу,
Не ремствуєш на хугу,
Що замітає шлях.

Якби ж і з нами всіми
Так діялось! Та ба:
Кого в холодні зими
Не костенить журба?
А як її зустріти,
Як самоту терпіти,
Душею збайдужіти —
Не сказано в піснях.
5. Гра "Оригінал або плагіат?". Прослухайте\прочитайте поезію ще раз та відновіть рядки по пам'яті:
Коли у поле ...
Від снігу не пройти,
О деревце ...,
Яке ... ти!
Стоїш собі в негоду,
Ждеш маю-омолоду
I не боїшся льоду,
Що всі калюжі стяг.

Коли замети ...,
Щасливе джерело!
Для тебе літа-волі
Неначе й не було!
Застигле серед ...,
Ти не вдаєшся в тугу,
Не ремствуєш на хугу,
Що замітає шлях.

Якби ж і з нами всіми
Так діялось! Та ба:
Кого в холодні зими
Не костенить журба?
А як її зустріти,
Як самоту терпіти,
Душею ... —
Не сказано в піснях.
4. Робота із текстом. Випишіть з поезії епітети та метафори.
5. Виразне читання поезії "Про коника і цвіркуна"
6. Робота з текстом. Дайте відповіді на запитання:
1. Про що розповідається у поезії "Про коника і цвіркуна"?
2. Чому поезію "Про коника і цвіркуна" можна назвати пейзажною?
7. Домашнє завдання. Підготувати коротке повідомлення про життя Й.Гете.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.