Літосвіта. Лекція 2. Володимир Арєнєв. Герой та персонажі: умови співіснування в тексті. Висновки.
- У "живого персонажа" має бути зрозумілий мотив.
- Ми маємо зрозуміти, чого хоче цей персонаж на старті.
- Те, чого хоче герой на старті - це тільки початок, арка персонажа. Бажань може бути декілька: одне на довгій дистанції, інше - на короткій.
- Треба розуміти, чим буде зацікавлювати наш персонаж читача: а)харизма, б) активність в) професійність. Всі три характеристики ми не включаємо одразу. персонаж може мати дві або одну, бо в нього мають бути сильні та слабкі місця.
- Художній текст - це не набір подій, це - твір, коли все зосереджується навколо певного меседжу. Меседж - це те, що розуміє читач, після прочитання твору. (доступне й гарне пояснення ідеї, як на мене; краще за книжкове)
- Всі події, які стаються з героєм, працюють на розкриття ідеї.
- Коли ми втягуємо героя у конфлікт, ми розкриваємо його справжню сутність.
- Виклики, що повстають перед персонажем, мають демонструвати його слабкі сторони, щоби він починав розуміти, що в нього не так і пропрацьовувати їх починав (або не починав - прим.авт.)
- Якщо герой потрапляє в інший світ, то добре, коли він згадає не просто про те, що хоче повернутися додому (або не хоче - прим.авт.), а й чому: рідні, друзі, інші спогади.
- ЧИТАННЯ. Особливо в тих жанрах, у яких пишеш.
- Треба звертати увагу на біографію персонажа - вона формує репліки, мовлення - освіта, сім'я, вік тощо. Це стосується і другорядних персонажів.
- Буденність та екстрим для кожного персонажа - різні.
- Зазвичай ми запам'ятовуємо 2-3 деталі опису, тому варто виділяти саме особливе.
- Прізвиська, які дають інші персонажі героєві - гарний спосіб характеристики.
- Хронологія - це дуже важлива річ для великих творів.
- Точки опори персонажа\його "я": 1) що визначає ставлення до батьків; 2) що є найбільшою пристрастю; 3) що є найбільшим страхом?
- Не бійтеся переписувати твір.
- Є дві категорії письменників: архітектори (хто все продумує) та садівники (хто пише за покликанням (інтуїції (?) - прим.авт.))
- Чим більше ви пропрацювали на старті - тим легше створювати потім.
- Часом антагоніст цікавіший за протагоніста, тому що він неідеальний. Тому у протагоніста теж має бути темна сторона. "Ми розуміємо, що він падлюка, але він жива падлюка"
- Якщо головний герой викликає тільки симпатію - це слабкість в образі персонажу, непогано, якщо часом він дратує (коли хочеться запитати: куди ти йдеш, йолопе? або: що ти робиш, дурню?)
- Ми багато підтягуємо у твори зі свого читацького та глядацького досвіду.
- При побудові сюжету ми робимо все, щоби герой вляпався якнайгірше, але бажано не робити його плаксивим страдником, бо пасивна мотивація не буде рухати персонажа. Потужне відчуття провини - це пасивна мотивація, тому що персонаж скорше замикнеться у собі, а не буде рухатися вперед. Бажання помсти або здобуття чогось - сильніший поштовх до дії. Сором'язливість, сором - скорше за все змусить замкнутися у собі.
- Мотиви "замкненості у собі", коли персонаж багато рефлексує, думає, переживає - недолік сучукрліт (та укрліт взагалі? - прим.авт.)
- Діалог має бути як фехтування, де кожна фраза - випад. (не думаю, що мається на увазі, де кожна фраза "випад у сварці". Скорше - відточена, влучна в ідею, так або інакше веде до неї - прим.авт.). Діалог має відбивати зовнішній або внутрішній конфлікт. (тоді він небе змістовну інфо для тексту твору, як я зрозуміла - прим.авт.)
- В ідеалі, вся історія - це історія зміни персонажа.
- Все, що ми пишемо - ми моделюємо через досвід: читання, фільми, спілкування тощо. Найважливішим для письменника є: читати, писати, спілкуватися.
- Можна робити нотатки при читанні нонфікшена. Для кожного твору можна завести окремий блокнот\папку + виписувати звідки взятий фактаж: джерело+сторінка.
Коментарі
Дописати коментар