Літосвіта. Лекція 1. Неформальна бесіда з Сергієм Жаданом. Висновки.


  1. Спілкування з однодумцями.
  2. Про що писати: те, що важливе і цікаве тобі + те, що важливе і цікаве читачеві.
  3. Ми пишемо про себе, тому це цікаво нам, але це не обов'язково цікаво іншим.
  4. Пошук теми - одна з основ письменницької майстерності.
  5. Те, що важливе суспільству зараз - не завжди є актуальним і тривалим в літературі. Наприклад, тема війни в Україні. тобто не завжди те, що у всіх на вустах - зачепить й буде хвилювати і надалі.
  6. Мало писати, просто обравши популярну тему, треба писати талановито.
  7. Є важливим авторський особистий погляд та досвід.
  8. Тема, ідея та стиль мають виростати із особистого досвіду.
  9. Важливим є розуміння внутрішньої рушійної сили героїв.
  10. Ідеального читача не існує, тому треба бути готовим до того, що тебе будуть читати або не будуть читати.
  11. Ставлення до творчості як до чогось спорадичного, необов'язкового є неправильним.
  12. Найкраще - поєднувати креативність та наполегливість.
  13. Речі, які створюються на межі - зазвичай з них виходить щось справжнє.
  14. Хороший редактор є важливим для твору.
  15. Коли сідаєш писати роман - дуже важливо знати, чим він закінчиться.
  16. Щоб написати роман - ним треба жити: півроку, рік, два.
  17. Редактора краще шукати через видавництва.
  18. Ігнорувати критику - нерозумно.
  19. Критики не треба боятися, але й не треба від неї залежати, бо тоді концентруєшся не на собі, а на інших.
  20. Письменнику потрібна начитаність.
  21. Особистий досвід, переглянуті фільми, прчитані книги, прослухана музика - формує авторський стиль.
  22. "Смолоскип" проводить конкурс для письменників. Обмеження - 35 років. Як варіант - це є "Коронація слова".
  23. Треба писати щодня, хоч бі 1-2 речення (або абз. - авт.)
  24. Можна одночасно писати декілька творів.
  25. Для роботи над твором важливі раціональність та спонтанність
  26. Талант - вміння вихоплювати літературу з усього, що ти бачиш навколо.
  27. Вимірювання літературного успіху преміями та накладами не завжди співпадає зі справжнім успіхом, тому що можуть забути через декілька років. Літературний успіх - це присутність і літературному історичному контексті. (мій перифраз)
  28. Варто дуже добре перевіряти те, що у договорі із редактором.
  29. Чергування прискорення та уповільнення оповіді є дієвим способом зацікавити читача. 
  30. У ХХІ ст. створювати якісь "межі" та заганяти в них письменників (з приводу стилів та течій - прим.авт.) - це смішно.
  31. Мова - як повітря. Її треба чути, нею треба "дихати"

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.