«Поетичне бачення світу». Повторення.6 клас
І, якщо коротко:
«Поетичне бачення світу». Повторення. (Мацуо Басьо,
Роберт Бернс, генрі Лонгфелло, Джанні Родарі; с.192-204)
Тестування
1. Псевдонім Басьо перекладається з японської мови як:
А «хатинка серед бананових пальм»
Б «крила метелика»
В «вишнева заметіль»
Г «весняний серпанок»
2. Прощавайте, сині
гори, білії сніги,
Прощавайте, темні
звори й світлії луги!
Прощавайте, пущі
дикі й тіняві гаї,
Прощавайте, буйні
ріки й бистрі ручаї!
Виділені слова в уривку з вірша Роберта Бернса «Моє серце
в верховині» є:
А порівнянням
А порівнянням
Б епітетом
В метафорою
Г гіперболою
3. Гітчі-Маніто («Пісня про Гайавату Г.Лонгфело») – це:
А вождь ірокезів
Б індіанський національний герой
В верховне божество індіанців
Г майстер, який виготовляє люльки
4. У вірші Дж.Родарі символом широти світу і прагнення до
його відкриття виступають
А путівники
Б туристичні наліпки
В поштові марки
Г поштові листівки
5. Гайавата – це національний герой:
А американців
Б американських індіанців
В англійців
Г ескимосів
6. Поезія Р.Бернса «Моє серце в верховині» уславлює:
А Англію
Б Шотландію
В Швейцарію
Г Україну
7. Гітчі-Маніто для скликання всіх племен на нараду
виготовив:
А лук зі стрілами
Б бумеранг
В томагавк війни
Г люльку згоди
8. Установіть відповідність:
1. Басьо 1.
Шотландія
2. Джанні Родарі 2.
Японія
3. Генрі Лонгфелло 3. США
4. Роберт Бернс 4.
Великобританія
5.
Італія.
9. Як ви розумієте вислів «люлька згоди»? Поясніть його. (максимум 9 балів)
10. Як ви розумієте історію, що колись сталася із Басьо
та його учнем? Чому вірш, складений учнем, не є хоку? (3 бали)
(Басьо зі своїм учнем ішли рисовим полем. Учень,
побачивши червону бабку, склав хайку:
Відірви пару крил
У бабки —
І вийде стручок перцю.
Басьо сказав: «Це не хайку. Ти вбив комаху. Якщо ти хочеш
скласти хайку і вдихнути в нього життя, ти повинен сказати:
Додай пару крил
До стручка перцю —
І ти зробиш бабку...)
Коментарі
Дописати коментар