Узагальнюємо та повторюємо. Готуємося до контрольної роботи

 1. Розминка

Виконаймо розминку у вигляді літературної французької гри буріме: учасники створюють вірші переважно жартівливого характеру, на задані рими і на задану тему.

Нагадаймо собі:

Тема - це те, про що йдеться у творі

Рима - співзвуччі закінчень

Зразок:

Тема: читання, книги. Рими: читаю-збираю; оживає-відчиняє.

Книжку добре я читаю

І знання собі збираю.

В ній кожен образ оживає,

Нові двері відчиняє.

А тепер спробуйте самі:

Тема: читання, книги. Рими: книжки-фішки, читати - грати; АБО діти-квіти, радіти-садити.

За бажанням: створіть листівку зі складеним вами віршем.

2. Складіть прислів'я, поєднуючи його початок та кінцівку. Дайте відповідь на питання: Що об'єднує подані прислів'я та твори, які ми читали?

Книга в щасті прикрашає,                                            що волога для полів

Книга вчить,                                                                   що теплий дощик для посіву

Книга для дітей,                                                             а дітей до себе манить

Книга для розуму,                                                          та серцю люба

Книга добра навчить,                                                     а в нещасті утішає

Книга корисна,                                                                хороші плоди дає

Книга не пряник,                                                            коли її читають

Книга мала                                                                      як на світі жить

3. Доберіть до назв творів цінності, які вони можуть сформувати.

1. "У книги люди, наче бджоли в соти, знесли духовний чародійний мед" Дмитро Павличко

2. "Книголюбка" Володимир Лучук

3. "Таємниці" Леонід Талалай

4. "Дівчинка, яка рятувала книжки" Клаус Гаґеруп

Довідка: добро, любов, віра, надія, дружба, родинна єдність, взаємодопомога, відповідальність за свій вибір, толерантність

4. Прочитайте цитати й визначте, якому персонажу вони належать. Вкажіть назву твору.

1. "...теж любила книжки. Їй було майже п'ятдесят"; "Вона майже завжди була доброю"

2. "дуже любив читати.

 - "Зачарований ліс"? - перепитав він, задоволено потираючи руки. - як цікаво!"

3. "У книжках вона знайшла сотні нових друзів. І кількох недругів. Але таке життя..."; "Коли у книжці хтось помирав, вона поверталася на початок. І тоді мертві знову ставали живими. Такими живими, як вона"

4. "На ослінчику біля однієї з книжкових полиць стояв маленький худорлявий чоловічок зі стосиком книг у кошику"; "...любить книжки так само, як ми з тобою. Якщо їх не знищуватиме, його звільнять з роботи"

Персонажі: Анна, Мільтон Берг, пані Монсен, учитель.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.