6 клас, українська мова. Повторення

     Вправа № 1

Прочитайте словосполучення. Назвіть усталені звороти. Поясніть їх значення. Скажіть, як впливає на зміст фразеологізмів заміна одного з компонентів або доповнення.

Дати гарбуза – дати кавуна – дати смачного гарбуза.

Глек розбили – миску розбили – ненароком глек учора розбили.

Вправа № 2

Прочитайте словосполучення. Випишіть фразеологізми. Поясніть їх значення.

 Брати за живе (хвилювати). Покласти на лопатки (перемогти). Старанно працювати. Поставити на ноги (вилікувати). Розпускати плітки. На лаврах спочивати (заспокоюватися, насолоджуватися успіхом). Стати незалежним. Домогтися перемоги. Рукою подати (близько). Мати підтримку. У люди виводити (допомогти досягнути мети). Чуба нагріти (насварити\старанно працювати). Собаку з′їсти (розумітися на справі). Зробити з мухи слона (перебільшувати).

 Індивідуальна робота з картками.

Картка №1

Виписати з прислів’їв антоніми

Умій батьківщину любити, а ворога ненавидіти.

Вчення світ, а невчення – тьма.

Як є початок, то буде й кінець.

Картка №2

Виписати з прислів’їв антоніми:

Правда кривду переважить.

Взимку сонце так сміється, що вікна плачуть.

М’яко стелить, та твердо спати.

Картка №3

Дібрати синоніми до виділених слів

Відважний боєць, великий будинок.

Картка №4

Дібрати синоніми до виділених слів:

Сумний чоловік, іти до школи.

Картка№5

До поданих слів доберіть антоніми.

Товариш –

Рідко –

Сухий –

Невдача –

Із парою антонімів складіть речення.

Картка№6

  До поданих слів дібрати синоніми.

Друг –

Гарний –

Давній –

Праця –

Складіть речення з одним синонімічним рядом.

Картка№7

З кожним омонімом скласти 2 речення.

Ключ. Ласка.

Метод «Мікрофон»

Лексикологія – це…

Лексичне значення слів – це…

Синонімами називаються…

Антонімами називаються…

Омонімами називаються…


Гра «Хто більше»:

За три хвилини: дібрати до слів синоніми

Йти –

Говорити –

Швидкий –

Думати –

Красивий –

Домашнє завдання
1. Дайте визначення (письмово):

Лексика - 

Лексикологія - 

Лексичне значення слова - 

2. Повторіть правопис апострофа

2. Запишіть, розставивши, де треба, апостроф:

І. Лугове різнотрав...я. 2. В...юнились ластівки. 3. Р...яботиння хвильок. 4. Пір...їстий поплавок. 5. П...янкий любисток. 6. Дзв...якнуло відро. 7. Роз...ятрений біль. 8. Торф...яна земля. 9. Медв...яні пахощі. 10. Князь Св...ятослав. 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.