Контрольне тестування. Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія

 Варіянт 1

1.                 Вкажіть рядок, у якому відбувається явище чергування голосних:

А. викоренити – викоріняти;

Б. баласт – баластний;

В. користь – корисний;

Г. рука-руці.

 

2.         Сполучний І вживаємо, якщо він:

А. знаходиться між двома приголосними;

Б. знаходиться між двома голосними;

В. знаходиться перед словом, яке починається сполученням кількох приголосних;

Г. правильна відповідь відсутня.

 

3.                Вкажіть рядок, у якому всі слова написані правильно:

А. росказав, роспалив, роскинувся;

Б. ростулив, росходив, роспоров;

В. розтер, розташував, розчахнув;

Г. росповзтися, розчахнути, розібрати.

 

4.                У якому рядку в усіх словах відбувається спрощення:

А. радіс..ний, перс..ні, тиж..невий;

Б. сон..це, сер..це, шіс..надцять;

В. проїз..ний, пес..ливий, корис..ний;

Г. щас..ливий, кількіс..ний, хвас..ливий.

 

5.                У якому рядку прийменники у-в використані правильно:

А. записав в зошит, увійшов в команду, навчаюсь в школі;

Б. прочитали в книжці, переїхав у Тернопіль, жив в Львові;

В. помандрував у Париж, завітали в Мадрид, живеш у рідному місті;

Г. гуляли у Львові, лист в поштовій скриньці, найкмітливіший в команді.

 

6.                У якому рядку всі слова пишуться з префіксом з-:

А. ..питати, ..казати, ..терти, ..робити;

Б. ..мішати, ..чистити, ..мусити, ..писати;

В. ..берегти, ..клеїти, ..чепити, ..прямувати;

Г. ..молотити, .. мастити, ..марніти, ..горнути.

 

7.                Запишіть слова і словосполучення, виправивши, де треба, помилки:

Вісник, блиснути, контрасний, очисний, компосний, сказати, сховати, зхопити, зсередини, спочатку, брат і сестра, Сергій й Петро, щастя й доля, любов й ненависть, Петро й Оксана.

 

8.                Підберіть такі спільнокореневі слова чи форми слів, щоби відбувалося чергування голосних (1) та приголосних (2):

1.                 Село, сіль, віск, шостий, щока, Києва.

2.                Берегти, бігти, возити, мазати, вухо.

 

9.                Складіть висловлювання (5 речень) на тему «Рідне місто», використавши чергування прийменників у-в, сполучників і-й.

 

 

Варіянт 2

1.                 Вкажіть рядок, у якому відбувається явище чергування приголосних:

А. вухо – у вусі;

Б. четверо - чотири;

В. контраст - контрастний;

Г. щастя - щасливий.

 

2.                Прийменник З вживаємо, якщо він:

А. знаходиться між двома приголосними;

Б. знаходиться між двома голосними;

В. знаходиться перед словом, яке починається сполученням кількох приголосних;

Г. правильна відповідь відсутня.

 

3.                Вкажіть рядок, у якому всі слова написані з помилкою:

А. розглядати, розірвати, розварити;

Б. розібрати, росказати, роспочати;

В. розчепити, розімкнути, розігріти;

Г. росбігтися, роспиляти, росклеїти.

 

4.                У якому рядку в усіх словах НЕ відбувається спрощення:

А. облас..ний, доблес..ний, піс..ний;

Б. мас..ний, кіс..лявий, зап’яс..ний;

В. контрас..ний, хвас..ливий, капос..ний;

Г. балас..ний, пес..ливий, компос..ний.

 

5.                У якому рядку сполучники і-й використані правильно:

А. Всеволод й Світлана, Сергій й Євген, Іван і Марічка;

Б. учителі й учні, удень і вночі, місяць й зорі;

В. моря й океани, верби й осики, троянди й айстри;

Г. голуб і голубка, верх й низ, мати й батько.

 

6.                У якому рядку всі слова пишуться з префіксом с-:

А. ..питати, ..кипів, ..тулив, ..бив;

Б. ..платити, ..кинути, ..казати, ..тесати;

В. ..фальсифікувати, ..фотографувати, ..ходити, ..берегти;

Г. ..грати, ..варити, ..бирати, ..дирати.

 

7.                Запишіть слова і словосполучення, виправивши, де треба, помилки:

Шелестнути, цілісний, стлати, шістнадцять, кістлявий, счепити, збігати, зпиняти, спроба, зхопити, математика і образотворче мистецтво, синтаксис й лексикологія, любов і повага, чуйний і добрий, намалювати в альбомі.

 

8.                Підберіть такі спільнокореневі слова чи форми слів, щоби відбувалося чергування голосних (1) та приголосних (2):

1.                 Кінь, піч, радість, воля, льоду, Харкова.

2.                Пекти, косити, летіти, котити, носити, рука.

 

9.                Складіть висловлювання (5 речень) на тему «Рідне місто», використавши чергування прийменників у-в, сполучників і-й.

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

5 клас, зарубіжна література. Прислів'я, приказки, загадки Практичний урок.

5 клас, зарубіжна література. Мандрівні сюжети. Момотаро, або хлопчик-персик.

8 клас, зарубіжна література. Основні літературні епохи, напрями, течії. Практичний урок.