Контрольне тестування. Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія
Варіянт 1
1.
Вкажіть
рядок, у якому відбувається явище чергування голосних:
А. викоренити – викоріняти;
Б. баласт – баластний;
В. користь – корисний;
Г. рука-руці.
2. Сполучний
І вживаємо, якщо він:
А. знаходиться між двома приголосними;
Б. знаходиться між двома голосними;
В. знаходиться перед словом, яке починається
сполученням кількох приголосних;
Г. правильна відповідь відсутня.
3.
Вкажіть
рядок, у якому всі слова написані правильно:
А. росказав, роспалив, роскинувся;
Б. ростулив, росходив, роспоров;
В. розтер, розташував, розчахнув;
Г. росповзтися, розчахнути, розібрати.
4.
У
якому рядку в усіх словах відбувається спрощення:
А. радіс..ний, перс..ні, тиж..невий;
Б. сон..це, сер..це, шіс..надцять;
В. проїз..ний, пес..ливий, корис..ний;
Г. щас..ливий, кількіс..ний, хвас..ливий.
5.
У
якому рядку прийменники у-в використані правильно:
А. записав в зошит, увійшов в команду, навчаюсь
в школі;
Б. прочитали в книжці, переїхав у Тернопіль, жив
в Львові;
В. помандрував у Париж, завітали в Мадрид, живеш
у рідному місті;
Г. гуляли у Львові, лист в поштовій скриньці,
найкмітливіший в команді.
6.
У
якому рядку всі слова пишуться з префіксом з-:
А. ..питати, ..казати, ..терти, ..робити;
Б. ..мішати, ..чистити, ..мусити, ..писати;
В. ..берегти, ..клеїти, ..чепити, ..прямувати;
Г. ..молотити, .. мастити, ..марніти, ..горнути.
7.
Запишіть
слова і словосполучення, виправивши, де треба, помилки:
Вісник, блиснути, контрасний, очисний, компосний,
сказати, сховати, зхопити, зсередини, спочатку, брат і сестра, Сергій й Петро,
щастя й доля, любов й ненависть, Петро й Оксана.
8.
Підберіть
такі спільнокореневі слова чи форми слів, щоби відбувалося чергування голосних
(1) та приголосних (2):
1.
Село,
сіль, віск, шостий, щока, Києва.
2.
Берегти,
бігти, возити, мазати, вухо.
9.
Складіть
висловлювання (5 речень) на тему «Рідне місто», використавши чергування
прийменників у-в, сполучників і-й.
Варіянт 2
1.
Вкажіть
рядок, у якому відбувається явище чергування приголосних:
А. вухо – у вусі;
Б. четверо - чотири;
В. контраст - контрастний;
Г. щастя - щасливий.
2.
Прийменник
З вживаємо, якщо він:
А. знаходиться між двома приголосними;
Б. знаходиться між двома голосними;
В. знаходиться перед словом, яке починається
сполученням кількох приголосних;
Г. правильна відповідь відсутня.
3.
Вкажіть
рядок, у якому всі слова написані з помилкою:
А. розглядати, розірвати, розварити;
Б. розібрати, росказати, роспочати;
В. розчепити, розімкнути, розігріти;
Г. росбігтися, роспиляти, росклеїти.
4.
У
якому рядку в усіх словах НЕ відбувається спрощення:
А. облас..ний, доблес..ний, піс..ний;
Б. мас..ний, кіс..лявий, зап’яс..ний;
В. контрас..ний, хвас..ливий, капос..ний;
Г. балас..ний, пес..ливий, компос..ний.
5.
У
якому рядку сполучники і-й використані правильно:
А. Всеволод й Світлана, Сергій й Євген, Іван і
Марічка;
Б. учителі й учні, удень і вночі, місяць й зорі;
В. моря й океани, верби й осики, троянди й
айстри;
Г. голуб і голубка, верх й низ, мати й батько.
6.
У
якому рядку всі слова пишуться з префіксом с-:
А. ..питати, ..кипів, ..тулив, ..бив;
Б. ..платити, ..кинути, ..казати, ..тесати;
В. ..фальсифікувати, ..фотографувати, ..ходити,
..берегти;
Г. ..грати, ..варити, ..бирати, ..дирати.
7.
Запишіть
слова і словосполучення, виправивши, де треба, помилки:
Шелестнути, цілісний, стлати, шістнадцять, кістлявий,
счепити, збігати, зпиняти, спроба, зхопити, математика і образотворче
мистецтво, синтаксис й лексикологія, любов і повага, чуйний і добрий,
намалювати в альбомі.
8.
Підберіть
такі спільнокореневі слова чи форми слів, щоби відбувалося чергування голосних
(1) та приголосних (2):
1.
Кінь,
піч, радість, воля, льоду, Харкова.
2.
Пекти,
косити, летіти, котити, носити, рука.
9.
Складіть
висловлювання (5 речень) на тему «Рідне місто», використавши чергування
прийменників у-в, сполучників і-й.
Коментарі
Дописати коментар